پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی تاثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از عوامل موثر در روند یاددهی-یادگیری ریاضی بر روش تدریس
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی تاثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از عوامل موثر در روند یاددهی-یادگیری ریاضی بر روش تدریس

teaching mathematics in the primary school
نویسندگان :

سمیه زاهدی یام ( آموزش و پرورش قوچان -دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی )

دانلود فایل   

چکیده

اولین گام در جهت پیشرفت در هر جامعه ای اصلاح آموزش وپرورش می باشد. هدف آموزش ایجاد یادگیریست، معلم یکی از عناصر اساسی آموزش و پرورش است که می تواند این یادگیری را ایجاد وتسهیل کند و زمینه را برای رشد و شکوفایی استعداهای بشری فراهم نماید. هدف اصلی این مقاله، بررسی تاثیر آگاهی از ماهیت ریاضی و نوع آموزش آن بر نحوه یاددهی این درس در دوره پیش از دبستان و دبستان است. لذا ابتدا در مورد ماهیت ریاضی مواردی بیان می شود. سپس ایده هایی که در مورد مراحل یادگیری ریاضی توسط کودکان وجود دارد بررسی می شود و در نهایت نکاتی درمورد آموزش معلمان در دانشگاه فرهنگیان ذکر می شود.

کليدواژه ها

ماهیت ریاضی، یادگیری ریاضی، آموزش معلمان، دانشگاه فرهنگیان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی تاثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از عوامل موثر در روند یاددهی-یادگیری ریاضی بر روش تدریس , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • نمایش نمودار میله ای توسط مؤلفان کتاب درسی و تقسیم بندی معلمان بر اساس تدریس آن
  • راهکارهای طراحی سؤالات معیار
  • آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی
  • استدلال استقرایی دانش‌آموزان ابتدایی در الگوها برای کشف یک قانون کلی
  • نقش اشکال هندسی در یادگیری هندسه
  • بازی ها و تأثیر آن در یادگیری ریاضی
  • بررسی وتبیین راهکار موثر آموزش ریاضیات جهت کارآیی بیشتر در مدارس
  • تأثیر سنجش تکوینی غیر رسمی در یاددهی- یادگیری مفاهیم ریاضی در دوره تحصیلی متوسطه اول
  • تدریس ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]