تاثیر روش تدریس حل مساله بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم شهر مرودشت
The effect of the problem solving teaching method on students enthusiasm for education in the seventh grade mathematics course in Marodasht city
نویسندگان :
هاجر علیخانی ( آزاد ) , مسعود رودکی ( آزاد )
چکیده
هدف پژوهش حاضر تاثیر روش تدریس حل مساله بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم شهر مرودشت می باشد .روش پژوهش حاضر شبه تجربی همراه با پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمایش و گواه می باشد. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اشتیاق تحصیلی فریدل و پاریس(2005) استفاده شده است.جامعه آماری در این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه پایه هفتم که در سال 401-400 مشغول به تحصیل می باشند که تعداد کل دانش آموزان 1500نفر می باشد که محقق به صورت خوشه ای چهار کلاس به عنوان نمونه انتخاب کرده است که جمعا 120 دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب شد. که از این تعداد 60 نفر در گروه کنترل و 60 نفردر گروه آزمایش قرار گرفتند.برای تجزیه و تحلیل داده ها جهت بررسی متغیرها و فرضیه های پژوهش از شاخص های آماری توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و شاخص های آمار استنباطی نظیر آزمون تحلیل کواریانس استفاده شده است. نتایج پس از تجزیه و تحلیل داده ها بیان داشت که روش تدریس حل مساله بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد.همچنین روش تدریس حل مساله بر ابعاد اشتیاق تحصیلی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد.کليدواژه ها
روش تدریس حل مساله ، اشتیاق به تحصیل، دانش آموزانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , تاثیر روش تدریس حل مساله بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم شهر مرودشت , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.