پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تاثیر روش تدریس حل مساله بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم شهر مرودشت
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تاثیر روش تدریس حل مساله بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم شهر مرودشت

The effect of the problem solving teaching method on students enthusiasm for education in the seventh grade mathematics course in Marodasht city
نویسندگان :

هاجر علیخانی ( آزاد ) , مسعود رودکی ( آزاد )

دانلود فایل   

چکیده

هدف پژوهش حاضر تاثیر روش تدریس حل مساله بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم شهر مرودشت می باشد .روش پژوهش حاضر شبه تجربی همراه با پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمایش و گواه می باشد. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اشتیاق تحصیلی فریدل و پاریس(2005) استفاده شده است.جامعه آماری در این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه پایه هفتم که در سال 401-400 مشغول به تحصیل می باشند که تعداد کل دانش آموزان 1500نفر می باشد که محقق به صورت خوشه ای چهار کلاس به عنوان نمونه انتخاب کرده است که جمعا 120 دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب شد. که از این تعداد 60 نفر در گروه کنترل و 60 نفردر گروه آزمایش قرار گرفتند.برای تجزیه و تحلیل داده ها جهت بررسی متغیرها و فرضیه های پژوهش از شاخص های آماری توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و شاخص های آمار استنباطی نظیر آزمون تحلیل کواریانس استفاده شده است. نتایج پس از تجزیه و تحلیل داده ها بیان داشت که روش تدریس حل مساله بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد.همچنین روش تدریس حل مساله بر ابعاد اشتیاق تحصیلی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد.

کليدواژه ها

روش تدریس حل مساله ، اشتیاق به تحصیل، دانش آموزان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , تاثیر روش تدریس حل مساله بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم شهر مرودشت , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
  • واکاوی تجارب زیسته من در دانشگاه فرهنگیان بر مسیر معلمی
  • نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها »
  • مقایسه خودکارآمدی ریاضی در دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی با و بدون تجربه گذراندن دوره پیش‌دبستان
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی3 پایه ی دوازدهم تجربی بر اساس روش ویلیام رومی
  • آموزش مدلسازی ریاضی و زندگی روزمره
  • بررسی نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و نیز آموزگاران در آموزش علوم ریاضی
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • تأثیر سنجش تکوینی غیر رسمی در یاددهی- یادگیری مفاهیم ریاضی در دوره تحصیلی متوسطه اول
  • عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]