نقش بازی در آموزش ریاضی دانش آموزان ابتدایی
Role of games in Elementary Mathematics Eucation
نویسندگان :
خدیجه رحیمی ( ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر اصفهان ) , نوروز هاشمی ( گروه آموزش ریاضی- دانشگاه فرهنگیان- تهران- ایران )
چکیده
در این پژوهش به بررسی نقش فعال دانش آموزان در روند تدریس و نحوه یادگیری دروس ریاضی با محوریت بازی در دوره ابتدایی پرداخته شده است. هرچند همیشه یادگیری ریاضی دوره ابتدایی با چالشهایی مواجه بوده است، اما تحقیقات نشان داده است که استفاده از بازیهای مختلف مانند: فکری، رایانه ای کمک فراوانی به یادگیری عمیق می کند. یکی از علل گریز دانش آموزان از درس ریاضی عدم آگاهی از کابرد آن در زندگی روزمره است که این بر عهده معلم است این دیدگاه را با استفاده از بازیهای مرتبط تغییر دهد. چه بسا با انواع بازیها و روش های تدریس خلاقانه باعث شکوفایی استعداد ها و توانایی دانش آموزان و همچنین و علاقه انها به دروس ریاضی میشود. پژوهش حاضر یک مطالعه مفهومی و توصیفی است که با روش کتابخانهای، اسناد و میدانی جمعآوریشده و از اسناد دست اول از قبیل سند برنامه درسی دوره ابتدایی، سند تحول بنیادین، کتاب ها و مقالات معتبر استفاده شده است و هدف آن بررسی تأثیر بازیها بر یادگیری دروس ریاضی ابتدایی و یادگیری عمیق دانش آموزان هست.کليدواژه ها
آموزش ابتدایی، ریاضی، بازی، یادگیری، ارتقاکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:خدیجه رحیمی , 1401 , نقش بازی در آموزش ریاضی دانش آموزان ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.