ریاضی چسبکی; روشی جدید برای آموزش ریاضی
sticky math, a new method for learning math
نویسندگان :
نرگس احمدی ( مدرسه غیر انتفاعی عطر مادری ) , امین غلامی ( پژوهشگاه تربیت بدنی ) , محمدهادی رسالتی ( دانشگاه شهید بهشتی )
چکیده
ریاضی یکی از اصلی ترین دروس به شمار می رود و به عنوان دریچه ای برای رسیدن به سایر علوم شناخته می شود. برخی از چالش های آموزگاران در آموزش ریاضی، مفاهیم جمع و تفریق، درک ناصحیح از مفهوم مسائل و شناسایی و ارزش اعداد می-باشد. آموزش ریاضی با روش های سنتی، برای کودکان امروزی، نمی تواند تمام نیازهای دانش آموز را پوشش دهد. ریاضی چسبکی یک روش نوین در آموزش ریاضی است که با تاکید بر لذت کودک و توسعه مهارت های حرکتی پایه، مفاهیم ریاضی را برای دانش آموزان بسیار ساده و قابل فهم بیان کرده است و همچنین مسئله فقر حرکتی و افت توانایی کودکان در مهارت های حرکتی پایه را نیز پوشش می دهد. در این تحقیق از بسته رشدی حرکتی چسبینو به عنوان یک وسیله کمک آموزشی استفاده شده است. این روش، با ترکیب مهارت های حرکتی پایه و مفاهیم ریاضی موجب توسعه وضعیت سواد بدنی و همچنین یادگیری مفاهیم ریاضی می شود. جامعه مورد مطالعه دانش آموزان کلیه کلاس اول شهر ارومیه بوده اند که با روش نمونه گیری در دسترس از یک دبستان 20 کودک انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه 10 نفره کنترل و تجربی تقسیم شدند. تحقیق به روش نیمه تجربی و با استفاده از پیش آزمون و پس آزمون برای سنجش عملکرد مهارت های بنیادی کودکان و عملکرد در درس ریاضی انجام شده است. با توجه به تجزیه و تحلیل آماری، نتایج این تحقیق بیان می کند ریاضی چسبکی، هم موجب پیشرفت معنی دار (P ≤0/05) عملکردکودکان در درس ریاضی و هم بهبود سطح مهارت های حرکتی پایه کودکان در آزمون MABC-2 شده است.کليدواژه ها
آموزش ریاضی، ریاضی چسبکی، چسبینو، سواد بدنی، مهارتهای حرکتی بنیادیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:امین غلامی , 1401 , ریاضی چسبکی; روشی جدید برای آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.