پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله معجزه دست ورزی بر آموزش اعداد کسری
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

معجزه دست ورزی بر آموزش اعداد کسری

The miracle of manipulation in teaching fractional numbers
نویسندگان :

معصومه حسنی سوخت آبندانی ( دانشگاه پیام نور )

دانلود فایل   

چکیده

چکیده در مدارس ابتدایی که اغلب کودکان در مرحله رشد تفکر علمی هستند باید دانش‌آموزان با راهنمایی معلم خود از اشیاء و وسایل عینی بیشتر استفاده کنند. زمانی که دانش‌آموز با موقعیت نشان دادن عدد کسری روی محور روبه‌رو می‌شود و نمی‌تواند با استفاده از اطلاعات و مهارت‌هایی که در آن لحظه در اختیار دارد به آن موقعیت سریعاً پاسخ درست بدهد با استفاده از دست‌ورزی و مراحل مختلف تدریس که در این مقاله بیان شد می‌تواند به درک کامل و درستی از مفهوم واحد و تقسیم واحد و کسر برسد وبه حل مسئله در حالت جدید خواهد رسید

کليدواژه ها

دست ورزی،مجسم،نقشه ذهنی،تلفیقی،واحد یادگیری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
معصومه حسنی سوخت آبندانی , 1401 , معجزه دست ورزی بر آموزش اعداد کسری , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی بدفهمی های رایج دانش آموزان در مبحث توان
  • تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید
  • عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی روستایی
  • بررسی میزان به کارگیری استانداردها وشاخص های عملکردی سواداطلاعاتی رسانه ای بین مدیران دبستان های استان کرمان
  • بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه)
  • راهکارهای ایجاد علاقه در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
  • تدریس ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • فرمول جدید و کلی (نهایی)قضیه حدس کولاتز و اثبات آن
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]