پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400

Investigating the effectiveness of reverse mathematics teaching during the corona pandemic on the academic progress of seventh grade female students in one district of Mashhad in the academic year of 1401-1400
نویسندگان :

زهره منتظری ( دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی روش تدریس معکوس ریاضی، در دوران پاندومی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه‌ی هفتم ناحیه‌ی یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400 بوده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ اجرا، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون، همراه با دو گروه گواه و آزمایش، در مدت زمانی 28 روز انجام شد. جامعه‌ی آماری در این تحقیق، کلیه‌ی دانش‌آموزان دختر پایه‌ی هفتم ناحیه‌ی یک شهر مشهد، با تعداد 4500 نفر بود. نمونه‌ی آماری در این پژوهش، شامل 41 دانش‌آموز پایه‌ی هفتم بود که از دو کلاس به روش نمونه‌گیری دردسترس انتخاب شدند، سپس یکی از کلاس‌ها بصورت تصادفی به عنوان گروه گواه و دیگری به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شدند. در ابتدا برای دو گروه، پیش آزمون پیشرفت تحصیلی اجرا شد، در مرحله‌ی بعد، آموزش معکوس از طریق ارائه‌ی فیلم، در اختیار دانش‌آموزان گروه آزمایش قرار گرفت و گروه گواه نیز موضوع مورد نظر را به روش سنتی دریافت کردند، پس از آموزش برای دو گروه، پس آزمون پیشرفت تحصیلی اجرا گردید. ابزاز مورد استفاده در این پژوهش، فیلم‌های آموزشی، آزمون‌های مداد کاغذی محقق ساخته بود و به منظور تحلیل داده‌ها از روش آمار توصیفی شامل میانگین و کوواریانس چند متغیری و....، و با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه‌ی 21 مورد استفاده قرار گرفته است. یافته‌های حاصل از این پژوهش نشان داد، که آموزش معکوس در دوران پاندومی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه‌ی هفتم شهر مشهد تأثیر مثبت داشته است. پس نتیجه می‌گیریم که معلمان و مربیان آموزشی می‌توانند با به‌کار بردن روش‌های نوین و کارآمد، شرائط را برای افزایش یادگیری دانش‌آموزان فراهم سازند.

کليدواژه ها

روش تدریس معکوس، پیشرفت تحصیلی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهره منتظری , 1401 , بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400 , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • هشت مساله ی معما گونه که یک کلاس هفتمی می تواند حل کند
  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش ها و فرصت های آموزش مجازی
  • راهبردهایی نوین در تدریس ریاضیات ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان
  • بررسی نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و نیز آموزگاران در آموزش علوم ریاضی
  • چالش ها و فرصت ها در محیط های یادگیری مجازی
  • ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
  • تدریس ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • تأثیر روش‌های نوین تدریس در درس ریاضی بر میزان افزایش انگیزه دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه اول منطقه‌ی تبادکان شهر مشهد
  • بازی ورزی و آموزش ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی-فیزیک
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]