پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله افت کیفیت وکمیت آموزش ریاضی در مدارس ودانشگاه ها وچگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

افت کیفیت وکمیت آموزش ریاضی در مدارس ودانشگاه ها وچگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان

The decline in the quality and quantity of mathematics education in schools and universities and how to create interest in mathematics in students
نویسندگان :

سمیه اشرف زاده فرسنگی ( آموزش وپرورش )

دانلود فایل   

چکیده

چکیده: در دنیای امروز نقش ریاضی در صورت بندی عالم ، تبیین پدیده ها وپرورش قوه ی استدلال و تفکر آدمی بر کسی پوشیده نیست. هرشخصی در زندگی روزانه خود به گونه های مختلف با محاسبه ، اندازه گیری، حدس، تخمین کمیت ها، پیش بینی و برنامه ریزی ودر نتیجه با ریاضیات سروکار دارد و از طرف دیگر برای تشخیص حق از باطل به نظم فکری، درست اندیشیدن، درست قضاوت کردن و استدلال کردن که خود جنبه ی دیگر از ریاضیات است نیاز دارد. آنچه دراین پژوهش مد نظر است : چگونگی ایجادانگیزه وعلاقه در دانش آموزان ودانشجویان به درس ریاضی می باشد.

کليدواژه ها

آموزش ریاضی، علاقه مندی، دانش آموزان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سمیه اشرف زاده فرسنگی , 1401 , افت کیفیت وکمیت آموزش ریاضی در مدارس ودانشگاه ها وچگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تاثیر روش تدریس فعال در پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی
  • نقش خودپنداره ریاضی و خودکارآمدی ریاضی بر علاقمندی به ریاضی در دانشجویان رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان
  • آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا
  • بررسي محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم ریاضی دوره متوسطه از لحاظ سیالی، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقيت گيلفورد
  • ارزشیابی در آموزش ریاضی در کلاس های مجازی
  • بررسی رابطه بین روشهای تدریس مجازی کارآمد و یادگیری موثر دانش آموزان
  • استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي
  • سهمی اعداد اول
  • آموزش ریاضی با آزمون ریاضی
  • تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانش‌آموزان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]