پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی

Promoting creativity and logical insight through proper teaching of mathematics
نویسندگان :

مریم ریاضیان ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن )

دانلود فایل   

چکیده

افت تحصیلی دانش آموزان در کشورهای مختلف به خصوص در درس ریاضی، لزوم تجدیدنظر در برنامه های درس ریاضیات ابتدایی را برجسته می سازد. دانش آموزان مدارس ابتدایی به علت مشکلاتی که در آموزش حساب و هندسه داشتند روز به روز رغبت کمتری به آموختن این درس ها نشان می دهند. می توان گفت مشکلات تحمیل شده بر شاگردان در یادگیری ریاضی، یا منشأ درون ریاضی دارند و یا برون ریاضی. مشکلات برون ریاضی نیز یا درون فردی هستند و یا برون فردی. مشکلات درون ریاضی ناشی از محتوا، طبیعت و انتزاعی بودن دانش ریاضی و در واقع از جنس ریاضیات هستند؛ درحالی که مشکلات برون ریاضی اگر منشأ درون فردی داشته باشند از ویژگی های فردی شاگردان در پردازشهای ذهنی ، یادگیری، انگیزش ها و نگرش ها سرچشمه می گیرند. روش گردآوری اطلاعات دراین پژوهش کتابخانه ایست و این پژوهش برآن است با تبیین پیشنهاداتی درزمینه ی فعالیت های ریاضی، به آموزگاران کمک کنند تا بتوانند تمرینهایی به دانش آموزان ارائه دهند که منجر به ترویج خلاقیت و بینش منظقی آنان شود.

کليدواژه ها

ریاضیات، خلاقیت، فعالیت های ریاضی، بینش منطقی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مریم ریاضیان , 1401 , ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر مدرک تحصیلی آموزگاران در میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی در شهرستان اصلاندوز
  • اهمیت آموزش صحیح مراحل تدریس کشف رابطه ی الگو در پایه چهارم به عنوان سازنده پل یادگیری دنباله ها و جمله ی عمومی در ریاضیات پایه دهم تجربی
  • دریافت عددی: بنیان ساخت ریاضیات در مغز کودکان
  • راهکارهای رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم در یادگیری فهم مقاطع مخروطی و معادلات مقاطع مخروطی در درس هندسه
  • بررسی استانداردهای محتوایی ریاضیات ابتدایی مدارس ایران
  • شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین
  • جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان
  • تدریس ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • بررسی اختلالات ریاضی و راه حل های برطرف سازی آن با استفاده از بازی و کتاب های آموزش
  • بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه)
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]