پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی

Promoting creativity and logical insight through proper teaching of mathematics
نویسندگان :

مریم ریاضیان ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن )

دانلود فایل   

چکیده

افت تحصیلی دانش آموزان در کشورهای مختلف به خصوص در درس ریاضی، لزوم تجدیدنظر در برنامه های درس ریاضیات ابتدایی را برجسته می سازد. دانش آموزان مدارس ابتدایی به علت مشکلاتی که در آموزش حساب و هندسه داشتند روز به روز رغبت کمتری به آموختن این درس ها نشان می دهند. می توان گفت مشکلات تحمیل شده بر شاگردان در یادگیری ریاضی، یا منشأ درون ریاضی دارند و یا برون ریاضی. مشکلات برون ریاضی نیز یا درون فردی هستند و یا برون فردی. مشکلات درون ریاضی ناشی از محتوا، طبیعت و انتزاعی بودن دانش ریاضی و در واقع از جنس ریاضیات هستند؛ درحالی که مشکلات برون ریاضی اگر منشأ درون فردی داشته باشند از ویژگی های فردی شاگردان در پردازشهای ذهنی ، یادگیری، انگیزش ها و نگرش ها سرچشمه می گیرند. روش گردآوری اطلاعات دراین پژوهش کتابخانه ایست و این پژوهش برآن است با تبیین پیشنهاداتی درزمینه ی فعالیت های ریاضی، به آموزگاران کمک کنند تا بتوانند تمرینهایی به دانش آموزان ارائه دهند که منجر به ترویج خلاقیت و بینش منظقی آنان شود.

کليدواژه ها

ریاضیات، خلاقیت، فعالیت های ریاضی، بینش منطقی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مریم ریاضیان , 1401 , ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي
  • تأثیر بسته ی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان پایه ششم
  • معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی
  • بررسی تأثیرپذیری آموزش ریاضی با استفاده از نرم افزار رایانه‌ای جئوجبرا بر میزان یادگیری دانش‌آموزان
  • معجزه دست ورزی بر آموزش اعداد کسری
  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش ها و فرصت های آموزش مجازی
  • یادگیری محاسبات اعداد صحیح با استفاده از بازی نردبانی برای رسیدن به گنج در اسمان و گنجی در زیر زمین
  • آموزش و یادگیری تجسم فضایی و درک ساختارها با استفاده از نرم افزار جئوجبرا در درس ریاضی به دانش آموزان ابتدایی
  • یادگیری ریاضیات با استم بر اساس مهارت های قرن بیست و یکم ( مطالعه مروری)
  • ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]