ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
Promoting creativity and logical insight through proper teaching of mathematics
نویسندگان :
مریم ریاضیان ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن )
چکیده
افت تحصیلی دانش آموزان در کشورهای مختلف به خصوص در درس ریاضی، لزوم تجدیدنظر در برنامه های درس ریاضیات ابتدایی را برجسته می سازد. دانش آموزان مدارس ابتدایی به علت مشکلاتی که در آموزش حساب و هندسه داشتند روز به روز رغبت کمتری به آموختن این درس ها نشان می دهند. می توان گفت مشکلات تحمیل شده بر شاگردان در یادگیری ریاضی، یا منشأ درون ریاضی دارند و یا برون ریاضی. مشکلات برون ریاضی نیز یا درون فردی هستند و یا برون فردی. مشکلات درون ریاضی ناشی از محتوا، طبیعت و انتزاعی بودن دانش ریاضی و در واقع از جنس ریاضیات هستند؛ درحالی که مشکلات برون ریاضی اگر منشأ درون فردی داشته باشند از ویژگی های فردی شاگردان در پردازشهای ذهنی ، یادگیری، انگیزش ها و نگرش ها سرچشمه می گیرند. روش گردآوری اطلاعات دراین پژوهش کتابخانه ایست و این پژوهش برآن است با تبیین پیشنهاداتی درزمینه ی فعالیت های ریاضی، به آموزگاران کمک کنند تا بتوانند تمرینهایی به دانش آموزان ارائه دهند که منجر به ترویج خلاقیت و بینش منظقی آنان شود.کليدواژه ها
ریاضیات، خلاقیت، فعالیت های ریاضی، بینش منطقیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مریم ریاضیان , 1401 , ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.