پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی

Promoting creativity and logical insight through proper teaching of mathematics
نویسندگان :

مریم ریاضیان ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن )

دانلود فایل   

چکیده

افت تحصیلی دانش آموزان در کشورهای مختلف به خصوص در درس ریاضی، لزوم تجدیدنظر در برنامه های درس ریاضیات ابتدایی را برجسته می سازد. دانش آموزان مدارس ابتدایی به علت مشکلاتی که در آموزش حساب و هندسه داشتند روز به روز رغبت کمتری به آموختن این درس ها نشان می دهند. می توان گفت مشکلات تحمیل شده بر شاگردان در یادگیری ریاضی، یا منشأ درون ریاضی دارند و یا برون ریاضی. مشکلات برون ریاضی نیز یا درون فردی هستند و یا برون فردی. مشکلات درون ریاضی ناشی از محتوا، طبیعت و انتزاعی بودن دانش ریاضی و در واقع از جنس ریاضیات هستند؛ درحالی که مشکلات برون ریاضی اگر منشأ درون فردی داشته باشند از ویژگی های فردی شاگردان در پردازشهای ذهنی ، یادگیری، انگیزش ها و نگرش ها سرچشمه می گیرند. روش گردآوری اطلاعات دراین پژوهش کتابخانه ایست و این پژوهش برآن است با تبیین پیشنهاداتی درزمینه ی فعالیت های ریاضی، به آموزگاران کمک کنند تا بتوانند تمرینهایی به دانش آموزان ارائه دهند که منجر به ترویج خلاقیت و بینش منظقی آنان شود.

کليدواژه ها

ریاضیات، خلاقیت، فعالیت های ریاضی، بینش منطقی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مریم ریاضیان , 1401 , ترویج خلاقیت و بینش منطقی از طریق آموزش صحیح علوم ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری دروس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه دوم
  • آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی وزندگی روز مره
  • مقایسه خودکارآمدی ریاضی در دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی با و بدون تجربه گذراندن دوره پیش‌دبستان
  • بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی
  • بررسی میزان به کارگیری استانداردها وشاخص های عملکردی سواداطلاعاتی رسانه ای بین مدیران دبستان های استان کرمان
  • یادگیری ریاضیات با استم بر اساس مهارت های قرن بیست و یکم ( مطالعه مروری)
  • هشت مساله ی معما گونه که یک کلاس هفتمی می تواند حل کند
  • اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی
  • آموزش ریاضی در متاورس
  • بررسی تاثیر کاربست تکنولوژی آموزشی بر میزان اضطراب رياضي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان سمنان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]