پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس روش ویلیا م رومی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس روش ویلیا م رومی

content analysis of calcualtion in middle-grades mathematics textbook based on Willium Rumi method
نویسندگان :

سمیه عبدالهی ( آموزش و پرورش ) , اسما اسفندیاری مهنی ( آموزش و پرورش عشایری )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب حسابان (1) پایه یازدهم ریاضی سال 1400است که بر اساس تکنیک ویلیام رومی اجرای تعیین فعال یا غیرفعال بودن کتاب صورت گرفته است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش، کتاب حسابان پایه یازدهم ریاضی بود که به طور تصادفی تعدادی از صفحات به عنوان نمونه انتخاب شدند و بر اساس مقوله های فعال و غیرفعال تعیین شده توسط ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آنها مشخص شد واحد مطالعه در این کتاب تجزیه و تحلیل متن، پرسشها و تصاویر کتاب بوده است. نتایج پژوهش نشان داد ضریب درگیری دانش آموزان با متن کتاب ،فعالیت ها و کاردر کلاس 4/1 می باشد که به معنای فعال بودن متن کتاب بر اساس تکنیک ویلیام رومی است .ضریب درگیری با تصاویر 2/2 به دست آمد که نشان می دهد که تصاویر بر اساس تکنیک ویلیام رومی مناسب نیست .و در واقع بیش از حد فعال است .در بخش تمرین ها ضریب درگیری 5/0 به دست آمدکه به معنای فعال بودن تمرین های کتاب بر اساس روش ویلیام است ولی میزان درگیری دانش آموزان نسبتا کم است

کليدواژه ها

تحلیل محتوای ، کتاب حسابان (1) پایه یازدهم ،روش ویلیام رومی ، فعال وغیر فعال بودن کتاب

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سمیه عبدالهی , 1401 , تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس روش ویلیا م رومی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش؛ چالش ها و فرصت ها
  • بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ
  • بررسی مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان دوره ابتدایی در شبکه شاد
  • شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین
  • بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری دروس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه دوم
  • استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی
  • نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)
  • مثال های کاربردی از سطوح راهبرد در مدل های حل مسئله ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]