پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله هشت مساله ی معما گونه که یک کلاس هفتمی می تواند حل کند
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

هشت مساله ی معما گونه که یک کلاس هفتمی می تواند حل کند

Eight puzzle problems that an 7th grader can solve
نویسندگان :

نادر محمدی ( محقق اردبیلی )

دانلود فایل   

چکیده

با تغییر کتابهای درسی و انطباق آن با اهداف سند تحول بنیادین محور حل مساله در بین مطالب درسی به صورت منسجم گنجانده شده است ، اما دانش آموزان با سوء ذهنیت نسبت به حل مساله معمولا خودشان را درگیر حل این نوع سوالات نمی کنند . اما با تغییر نگاه نسبت به این مساله ها و توصیف معما گونه دانش آموزان کنجکاوانه به دنبال راه حل خواهند بود. در این مجال به این نوع مساله های معما گونه با تطبیق بر راهبردهای حل مساله خواهیم پرداخت.

کليدواژه ها

حل مساله ، معما ، راهبردها

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , هشت مساله ی معما گونه که یک کلاس هفتمی می تواند حل کند , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • «چگونه توانستم بی‌علاقگی و ضعف در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم»
  • بررسی رابطه بین روشهای تدریس مجازی کارآمد و یادگیری موثر دانش آموزان
  • بررسی تاثیر کاربست تکنولوژی آموزشی بر میزان اضطراب رياضي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان سمنان
  • تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي
  • استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی
  • فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی
  • نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و نیز آموزگاران در آموزش علوم ریاضی
  • شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین
  • تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در بهبود یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه4 تبریز در سال تحصیلی401-400
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]