پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی

Elementary teachers and familiarity with cognitive sciences and its effect on mathematics education
نویسندگان :

راضیه قوچی ( حضرت معصومه(س) )

دانلود فایل   

چکیده

از آن جایی‌ که ریاضیات همواره در تمام مراحل زندگی چه به‌ صورت آشکار و چه به‌ صورت مکنون نقشی مهم داراست، بنابراین پایه و اساس این علم که از همان دوران کودکی توسط والدین چه به‌ صورت غیررسمی و یا معلمان ابتدایی به‌ صورت رسمی شکل می‌گیرد، لذا نقش معلمان ابتدایی در آموزش این علم پایه که اساس تفکر حل مسئله‌ی هر انسان را می‌تواند شکل دهد و به خودشکوفایی او در دوران بزرگسالی کمک کند، می‌توان با تبیین برخی راهکارها، بهتر و بیشتر در جامعه علمی و (مدرسه) نشان داد. این پژوهش یک پژوهش توصیفی است و با مطالعه بسیاری از مقالات در زمینه‌ی آموزش ریاضی تدوین‌شده است که بتوانیم نقش علوم شناختی و اهداف ریاضی مدرسه‌ای را در آموزش معلمان ابتدایی بیشتر مورد مطالعه قرار دهیم و در آموزش بهتر ریاضی از سوی معلمان ابتدایی یاری‌دهنده باشیم.

کليدواژه ها

آموزش ریاضی، معلمان ابتدایی، تفکر ریاضی، علوم شناختی، مفاهیم ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • راهکارهای رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم در یادگیری فهم مقاطع مخروطی و معادلات مقاطع مخروطی در درس هندسه
  • عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز
  • نقش اشکال هندسی در یادگیری هندسه
  • چالش ها و فرصت ها در محیط های یادگیری مجازی
  • بررسی یک میزگرد، حرف دل معلمان و دو پیشنهاد
  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش ها و فرصت های آموزش مجازی
  • نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها »
  • عاشق شدن در راه معلمی
  • بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی
  • آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]