پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی

Elementary teachers and familiarity with cognitive sciences and its effect on mathematics education
نویسندگان :

راضیه قوچی ( حضرت معصومه(س) )

دانلود فایل   

چکیده

از آن جایی‌ که ریاضیات همواره در تمام مراحل زندگی چه به‌ صورت آشکار و چه به‌ صورت مکنون نقشی مهم داراست، بنابراین پایه و اساس این علم که از همان دوران کودکی توسط والدین چه به‌ صورت غیررسمی و یا معلمان ابتدایی به‌ صورت رسمی شکل می‌گیرد، لذا نقش معلمان ابتدایی در آموزش این علم پایه که اساس تفکر حل مسئله‌ی هر انسان را می‌تواند شکل دهد و به خودشکوفایی او در دوران بزرگسالی کمک کند، می‌توان با تبیین برخی راهکارها، بهتر و بیشتر در جامعه علمی و (مدرسه) نشان داد. این پژوهش یک پژوهش توصیفی است و با مطالعه بسیاری از مقالات در زمینه‌ی آموزش ریاضی تدوین‌شده است که بتوانیم نقش علوم شناختی و اهداف ریاضی مدرسه‌ای را در آموزش معلمان ابتدایی بیشتر مورد مطالعه قرار دهیم و در آموزش بهتر ریاضی از سوی معلمان ابتدایی یاری‌دهنده باشیم.

کليدواژه ها

آموزش ریاضی، معلمان ابتدایی، تفکر ریاضی، علوم شناختی، مفاهیم ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی
  • تأثیر بازی بر درک و حل مسائل ریاضی در دوره ی اول ابتدایی شهر اقلید
  • سهمی اعداد اول
  • ارزشیابی عملکردی بررسی رابطه فیثاغورس در اشکال مختلف هندسی و مدل سازی
  • بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400
  • بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400
  • تاثیر آموزش معکوس برانگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهر همدان در دوران کرونا
  • فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی
  • بررسی تاثیر طرح چهار مرحله ای حل مساله ریاضی پولیا بر کار دسته جمعی برای کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان
  • تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در بهبود یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه4 تبریز در سال تحصیلی401-400
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]