پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در ایران
Consequences of virtual mathematics education in the Era of corona
نویسندگان :
منظر حیدری ( دبیرستان سمیه ) , زهرا اصغری ( دبیرستان مهرک )
چکیده
- هدف پژوهش حاضر بررسی پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در طول دوران همه گیری ویروس کویید 19 می باشد. پژوهش حاضر از نظر ماهیت، یک پژوهش توصیفی – تحلیلی می باشد که به روش مرور بهترین شواهد انجام گرفته است. به منظور انجام مقاله حاضر از منابع مختلف علمی شامل پژوهش ها و مقاالت انجام شده پیرامون موضوع پژوهش، تجارب دیگر کشورها و نیز تجارب شخصی محقق استفاده شده است. نتایج حاصل از بررسی پژوهش های صورت گرفته در زمینه آموزش مجازی بیانگر این نکته می باشد که مهمترین چالش های مرتبط با آموزش از راه دور و به صورت مجازی، به ترتیب عدم بازخوردگیری لحظه ای در مورد تدریس ریاضی، عدم کارایی آموزش مجازی در زمینه تدریس ریاضیات و عدم نظارت معلمان هنگام تدریس ریاضی می باشد. فرآیند بازخوردهی و باخوردگیری لحظه ای در واحدهای تدریس شده بسیار مؤثر و حائز اهمیت می باشد اما با توجه به مهیا نبودن زیرساخت های الزم مانند نبود اینترنت پر سرعت، تأکید می گردد که از آموزش مجازی به دلیل زمان بر شدن فرآیند بازخورددهی اجتناب شود. از آنجا که در شرایط کنونی بازگشت آموزش سنتی و حضوری قابل پیش بینی نمی باشد، پیشنهاد می گردد به صورت دقیق و گام به گام با کمک گیری از رسانه های مختلف به تدریس ریاضیات به صورت دقیق تر و علمی تر پرداخته شودکليدواژه ها
آموزش مجازی ،دروس ریاضی ، ریاضیات ، کویید ۱۹،swotکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در ایران , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.