پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در ایران
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در ایران

Consequences of virtual mathematics education in the Era of corona
نویسندگان :

منظر حیدری ( دبیرستان سمیه ) , زهرا اصغری ( دبیرستان مهرک )

دانلود فایل   

چکیده

- هدف پژوهش حاضر بررسی پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در طول دوران همه گیری ویروس کویید 19 می باشد. پژوهش حاضر از نظر ماهیت، یک پژوهش توصیفی – تحلیلی می باشد که به روش مرور بهترین شواهد انجام گرفته است. به منظور انجام مقاله حاضر از منابع مختلف علمی شامل پژوهش ها و مقاالت انجام شده پیرامون موضوع پژوهش، تجارب دیگر کشورها و نیز تجارب شخصی محقق استفاده شده است. نتایج حاصل از بررسی پژوهش های صورت گرفته در زمینه آموزش مجازی بیانگر این نکته می باشد که مهمترین چالش های مرتبط با آموزش از راه دور و به صورت مجازی، به ترتیب عدم بازخوردگیری لحظه ای در مورد تدریس ریاضی، عدم کارایی آموزش مجازی در زمینه تدریس ریاضیات و عدم نظارت معلمان هنگام تدریس ریاضی می باشد. فرآیند بازخوردهی و باخوردگیری لحظه ای در واحدهای تدریس شده بسیار مؤثر و حائز اهمیت می باشد اما با توجه به مهیا نبودن زیرساخت های الزم مانند نبود اینترنت پر سرعت، تأکید می گردد که از آموزش مجازی به دلیل زمان بر شدن فرآیند بازخورددهی اجتناب شود. از آنجا که در شرایط کنونی بازگشت آموزش سنتی و حضوری قابل پیش بینی نمی باشد، پیشنهاد می گردد به صورت دقیق و گام به گام با کمک گیری از رسانه های مختلف به تدریس ریاضیات به صورت دقیق تر و علمی تر پرداخته شود

کليدواژه ها

آموزش مجازی ،دروس ریاضی ، ریاضیات ، کویید ۱۹،swot

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در ایران , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر بازی بر درک و حل مسائل ریاضی در دوره ی اول ابتدایی شهر اقلید
  • تدریس تخصصی ریاضی در دوره ابتدایی، یک انتخاب یا ضرورت
  • بررسی رابطه بين گفتمان و باورهای معلمان به توانایی به کارگیری مفاهیم و استدلال ریاضی در حل مسائل دانش‌آموزان دختر متوسطه شهر اصفهان
  • علل ضعف دانش آموزان در یادگیری ریاضی مدرسه ای
  • بررسي محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم ریاضی دوره متوسطه از لحاظ سیالی، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقيت گيلفورد
  • استفاده از نرم افزار جاوا در آموزش ریاضی
  • طبقه بندی راهبردهای ترکیبیاتی دانش آموزان سال سوم ابتدایی بر اساس چارچوب سه سطحی انگلیش
  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي
  • تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]