تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی
lived experience of pre service teachers of New internship program with integrated approach
نویسندگان :
زهرا محتشم ( شهید بهشتی تهران ) , زهرا گویا ( دانشگاه شهید بهشتی تهران )
چکیده
در این مقاله، نتایج بخشی از یک تحقیق بزرگ تر ارائه می شود که در آن، نویسنده اول مدرس دو درس کارورزی 1 و 2 در دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر درس ریاضی بود. داده های پژوهش را از طریق مشاهده، گزارش های مکتوب، یادداشت ها و پرسش نامه جمع آوری کرد. آنگاه دو پژوهشگر به تجزیه و تحلیل داده ها پرداختند. نتیجه اصلی پژوهش این بود که برای بهبود تدریس ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای ریاضی دانشجو-معلمان، درس های کارورزی فرصت مغتمنی ایجاد می کند تا معلمان آینده، از تدریس در کلاس درس واقعی بهره ببرند و با بازتاب بر تجربه های بی بدیل معلمان با سابقه، بتوانند از انواع رویکردهای تلفیقی به ویژه «علوم-تکنولوژی-مهندسی-ریاضی»، بتوانند به توسعه تفکر دانش آموزان در این چهار حوزه، کمک کنند.کليدواژه ها
دانشگاه فرهنگیان، درس های کارورزی 1 و 2، تفکر بازتابی، رویکرد تلفیقی، توسعه حرفه ای معلمان.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:زهرا محتشم , 1401 , تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.