پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی

lived experience of pre service teachers of New internship program with integrated approach
نویسندگان :

زهرا محتشم ( شهید بهشتی تهران ) , زهرا گویا ( دانشگاه شهید بهشتی تهران )

دانلود فایل   

چکیده

در این مقاله، نتایج بخشی از یک تحقیق بزرگ تر ارائه می شود که در آن، نویسنده اول مدرس دو درس کارورزی 1 و 2 در دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر درس ریاضی بود. داده های پژوهش را از طریق مشاهده، گزارش های مکتوب، یادداشت ها و پرسش نامه جمع آوری کرد. آنگاه دو پژوهشگر به تجزیه و تحلیل داده ها پرداختند. نتیجه اصلی پژوهش این بود که برای بهبود تدریس ریاضی و ارتقای دانش حرفه ای ریاضی دانشجو-معلمان، درس های کارورزی فرصت مغتمنی ایجاد می کند تا معلمان آینده، از تدریس در کلاس درس واقعی بهره ببرند و با بازتاب بر تجربه های بی بدیل معلمان با سابقه، بتوانند از انواع رویکردهای تلفیقی به ویژه «علوم-تکنولوژی-مهندسی-ریاضی»، بتوانند به توسعه تفکر دانش آموزان در این چهار حوزه، کمک کنند.

کليدواژه ها

دانشگاه فرهنگیان، درس های کارورزی 1 و 2، تفکر بازتابی، رویکرد تلفیقی، توسعه حرفه ای معلمان.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهرا محتشم , 1401 , تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • بررسی تاثیر تدریس معکوس ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان
  • واکاوی تجارب زیسته من در دانشگاه فرهنگیان بر مسیر معلمی
  • جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان
  • ابزارهای قوی برای آموزش ریاضی
  • ریاضی چسبکی; روشی جدید برای آموزش ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه دهم رشته ریاضی و تجربی با رویکرد زمینه محور
  • آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]