پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تحلیل محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم متوسطه دوم براساس تکنیک ویلیام رومی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تحلیل محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم متوسطه دوم براساس تکنیک ویلیام رومی

Content Analysis of the Book Statistics and probability Eleventh Grade Secondary School Based on William Romy s Technique
نویسندگان :

سحر اسدی ( آموزش و پرورش کردستان ) , سویبه حسینی ( آموزش و پرورش کردستان ) , پوریا روشنی ( آموزش و پرورش کردستان )

دانلود فایل   

چکیده

هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم متوسطه دوم، چاپ 1400 است. برای بررسی فعالیت محوربودن متن، سؤالات پایان درس و تصاویر کتاب از تکنیک ویلیام رومی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که ضریب درگیری دانش آموزان با متن کتاب 0.63 است که به معنای آن است که دراین کتاب فراگیران به توانایی های تفکر، تحلیل گری، پویایی دست می یابند و قدرت پژوهندگی و حل مسئله را کسب خواهند کرد و ضریب درگیری دانش آموز با سؤالات پایان درس 2.07 به دست آمد که نشان می دهد که این سؤالات براساس تکنیک ویلیام رومی مناسب نیست و در واقع بیش از حد فعال است و ضریب درگیری دانش آموز با تصاویر 1.2 به دست آمد که نشان می دهد تصاویر براساس تکنیک ویلیام رومی مناسب است.

کليدواژه ها

تحلیل محتوا، تکنیک ویلیام رومی، ضریب درگیری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , تحلیل محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم متوسطه دوم براساس تکنیک ویلیام رومی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي
  • شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات
  • بررسی میزان آگاهی دبیران ریاضی از نظریه های یادگیری (رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساخت و سازگرایی)
  • بررسی عملکرد دانش آموزان پایه دهم در تشخیص شکل مربع
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • معجزه دست ورزی بر آموزش اعداد کسری
  • بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400
  • علوم داده‌ها در برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای: چرایی و چگونگی
  • بررسی نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و نیز آموزگاران در آموزش علوم ریاضی
  • معما، سرگرمی و بازی ریاضی ابزاری برای یادگیری ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]