پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله سوالات مفهومی و استاندارد در ارزشیابی ریاضیات
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

سوالات مفهومی و استاندارد در ارزشیابی ریاضیات

Conceptual and standard questions in mathematics evaluation
نویسندگان :

مهدی وثوق ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

آموزش وپرورش را مي توان به صورت فرايندي تعريف کرد که به منظور تغيير و تعديل رفتار دانش آموزان با توجه به هدف هاي معين طرح ريزي شده است و در اين فرايند نقش معلم عبارت است از فراهم ساختن شرايط و امکانات لازم به گونه اي که تغييرات مطلوب در رفتار دانش آموزان ايجاد شود . براي سنجش و مشخص کردن اين تغييرات همواره از عاملي چون امتحان استفاده مي شود. از طرف ديگر در سال هاي اخير با تغييرات اساسي در کتاب هاي درسي به ويژه در مقطع متوسطه مولفان کتاب هاي جديد را با رويکرد تدريس با شيوه هاي فعال مشارکتي و گروهي تاليف نموده اند که اين شيوه تدريس در آموزش مفاهيم پايه اي تاثير زيادي در ماندگاري مفاهيم و کاربردي کردن آن ها دارد. بنابراين لازم است در ابزار اندازه گيري اين شيوه تدريس تجديد نظر شده و از سوالات مفهومي و استاندارد براي ارزشيابي دانش آموزان استفاده شود در اين مقاله ابتدا شيوه هاي فعال آموزش و اصول کلي طراحي سوالات به صورت فشرده بيان مي شود سپس نفش و جايگاه هر نوع سوال را در اندازه گيري مفهوم آموزش داده شده به شيوه فعال بيان مي شود در پايان براي هر کدام مثالي آورده مي شود.

کليدواژه ها

روش فعال، آموزش همگرا، آموزش واگرا، روايي آزمون

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهدی وثوق , 1401 , سوالات مفهومی و استاندارد در ارزشیابی ریاضیات , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • شیوه‌های آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان
  • بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400
  • نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و نیز آموزگاران در آموزش علوم ریاضی
  • آموزش راهبُردهای حل مسأله در دوره ی ابتدایی
  • تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی
  • پیش بینی پیشرفت ریاضی با توجه به آمادگی دانش آموزان و کارآمدی معلم در دوره ابتدایی
  • آشنا کردن دانش آموزان با کاربرد ریاضی در زندگی واقعی
  • اهمیت آموزش صحیح مراحل تدریس کشف رابطه ی الگو در پایه چهارم به عنوان سازنده پل یادگیری دنباله ها و جمله ی عمومی در ریاضیات پایه دهم تجربی
  • بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
  • تحلیل محتوی حسابان1 پایه یازدهم رشته ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]