سوالات مفهومی و استاندارد در ارزشیابی ریاضیات
Conceptual and standard questions in mathematics evaluation
نویسندگان :
مهدی وثوق ( آموزش و پرورش )
چکیده
آموزش وپرورش را مي توان به صورت فرايندي تعريف کرد که به منظور تغيير و تعديل رفتار دانش آموزان با توجه به هدف هاي معين طرح ريزي شده است و در اين فرايند نقش معلم عبارت است از فراهم ساختن شرايط و امکانات لازم به گونه اي که تغييرات مطلوب در رفتار دانش آموزان ايجاد شود . براي سنجش و مشخص کردن اين تغييرات همواره از عاملي چون امتحان استفاده مي شود. از طرف ديگر در سال هاي اخير با تغييرات اساسي در کتاب هاي درسي به ويژه در مقطع متوسطه مولفان کتاب هاي جديد را با رويکرد تدريس با شيوه هاي فعال مشارکتي و گروهي تاليف نموده اند که اين شيوه تدريس در آموزش مفاهيم پايه اي تاثير زيادي در ماندگاري مفاهيم و کاربردي کردن آن ها دارد. بنابراين لازم است در ابزار اندازه گيري اين شيوه تدريس تجديد نظر شده و از سوالات مفهومي و استاندارد براي ارزشيابي دانش آموزان استفاده شود در اين مقاله ابتدا شيوه هاي فعال آموزش و اصول کلي طراحي سوالات به صورت فشرده بيان مي شود سپس نفش و جايگاه هر نوع سوال را در اندازه گيري مفهوم آموزش داده شده به شيوه فعال بيان مي شود در پايان براي هر کدام مثالي آورده مي شود.کليدواژه ها
روش فعال، آموزش همگرا، آموزش واگرا، روايي آزمونکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مهدی وثوق , 1401 , سوالات مفهومی و استاندارد در ارزشیابی ریاضیات , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.