شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین
Enthusiasm for learning math with games, riddles, and puzzles
نویسندگان :
غلامرضا روئین تن ( آموزش و پرورش )
چکیده
آموزش ریاضی به عنوان یکی از رشته های بسیار مهم همواره با موضوع یافتن ابزارها و رو ش های مؤثر برای دستیابی به نتایج آموزشی شناخته می شود. این موضوع به ویژه امروزه بسیار پررنگ تر است چون که در دنیایی به سرعت در حال تغییر، ابزارها و روش هایی که دیروز می توانستند باعث ایجاد علاقه و انگیزه دانش آموزان به مطالعه و یادگیری ریاضی، مورد استفاده قرار گیرند و فرصتی برای رشد توانایی های ریاضی آن ها فراهم کنند، به سرعت منسوخ می شوند. امروزه جستجوی ابزارها و روش های جدید که با کمک ریاضیات و ساز و کارهایی برای گنجاندن ریاضیات در فرآیند آموزشی به رشد دانش آموزان کمک می کند بسیار مهم است. بنابراین، در این مقاله، نگاهی کلی به بازی، معما و جورچین(پازل) به عنوان ابزارهای آموزشی و بررسی مزایا و چگونگی استفاده از آن ها در فرآیند آموزش ریاضیات دانش آموزان چه در کلاس درس و چه در فعالیت های فوق برنامه می کنیم. با بررسی مطالعات جدید انجام شده در سیستم های آموزشی کشورهای مختلف متوجه می شویم که این ابزارهای آموزشی، علاقه و کیفیت یادگیری دانش آموزان را به ریاضی افزایش می دهند، توانایی های ریاضی فردی مانند: تفکر منطقی، انتزاع، ترکیب، تصویر سازی فضایی، تفکر انتقادی، حافظه ریاضی و ... را توسعه می دهند. در این مقاله مزایای استفاده از بازی، معما و جورچین در رسیدن به اهداف حوزه تربیت و یادگیری ریاضی در سند برنامه ملی درسی مورد توجه قرار داده ایم و در ادامه به نکات و شرایطی که در استفاده از این ابزارها به عنوان ابزار آموزش ریاضی باید توجه کرد، پرداخته ایم. در پایان چند بازی و معما و جورچین را به عنوان نمونه برای مقاطع مختلف آورده ایم و پیشنهاداتی را برای استفاده از این ابزار ها در آموزش ارائه کرده ایم.کليدواژه ها
بازی، معما، جورچین، آموزش ریاضی، ابزار آموزشیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.