پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین

Enthusiasm for learning math with games, riddles, and puzzles
نویسندگان :

غلامرضا روئین تن ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

آموزش ریاضی به عنوان یکی از رشته های بسیار مهم همواره با موضوع یافتن ابزارها و رو ش های مؤثر برای دستیابی به نتایج آموزشی شناخته می شود. این موضوع به ویژه امروزه بسیار پررنگ تر است چون که در دنیایی به سرعت در حال تغییر، ابزارها و روش هایی که دیروز می توانستند باعث ایجاد علاقه و انگیزه دانش آموزان به مطالعه و یادگیری ریاضی، مورد استفاده قرار گیرند و فرصتی برای رشد توانایی های ریاضی آن ها فراهم کنند، به سرعت منسوخ می شوند. امروزه جستجوی ابزارها و روش های جدید که با کمک ریاضیات و ساز و کارهایی برای گنجاندن ریاضیات در فرآیند آموزشی به رشد دانش آموزان کمک می کند بسیار مهم است. بنابراین، در این مقاله، نگاهی کلی به بازی، معما و جورچین(پازل) به عنوان ابزارهای آموزشی و بررسی مزایا و چگونگی استفاده از آن ها در فرآیند آموزش ریاضیات دانش آموزان چه در کلاس درس و چه در فعالیت های فوق برنامه می کنیم. با بررسی مطالعات جدید انجام شده در سیستم های آموزشی کشورهای مختلف متوجه می شویم که این ابزارهای آموزشی، علاقه و کیفیت یادگیری دانش آموزان را به ریاضی افزایش می دهند، توانایی های ریاضی فردی مانند: تفکر منطقی، انتزاع، ترکیب، تصویر سازی فضایی، تفکر انتقادی، حافظه ریاضی و ... را توسعه می دهند. در این مقاله مزایای استفاده از بازی، معما و جورچین در رسیدن به اهداف حوزه تربیت و یادگیری ریاضی در سند برنامه ملی درسی مورد توجه قرار داده ایم و در ادامه به نکات و شرایطی که در استفاده از این ابزارها به عنوان ابزار آموزش ریاضی باید توجه کرد، پرداخته ایم. در پایان چند بازی و معما و جورچین را به عنوان نمونه برای مقاطع مختلف آورده ایم و پیشنهاداتی را برای استفاده از این ابزار ها در آموزش ارائه کرده ایم.

کليدواژه ها

بازی، معما، جورچین، آموزش ریاضی، ابزار آموزشی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , شور وشوق یادگیری ریاضی با بازی، معما و جورچین , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
  • مقایسه روش تدریس بارش مغزي با روش سنتی معلم محور برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و افزایش میانگین نمرات آنان
  • ابزارهای قوی برای آموزش ریاضی
  • آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا
  • بررسی تاثیر آموزش به روش راهبردهای حل مسأله بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
  • بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری دروس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه دوم
  • بهبود آموزش مساحت متوازی الاضلاع در دانشآموزان پایه چهارم (با کمک گروه درس پژوه)
  • یادگیری ریاضی با بازی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]