پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بازی ها و تأثیر آن در یادگیری ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بازی ها و تأثیر آن در یادگیری ریاضی

Games and it s effects on math education
نویسندگان :

سید حسین عبدالهی ( آمورش و پرورش ) , اصغر مرادی ویس ( آموزش و پرورش ) , حکیمه السادات خادمیان ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

به عنوان یک آموزشگر ریاضیات علاقه مند هستیم که در شاگردان خود توان و قابلیت ریاضی مناسبی را ایجاد کنیم ، توانایی ای که ریاضیات را بفهمند و انجام دهند و به کار گیرند. تحولات سالهای اخیر در آموزش ریاضیات مدرسه ای، به ویژه در کشورهای توسعه یافته موجب شده است که ریاضیات در بافت ها و شیوه های مختلف ارائه شود. یکی از بهترین و جذاب ترین شیوه های آموزش ریاضی استفاده از بازی است استفاده از بازیهای آموزشی به عنوان روش تدریس، موجب ارتقاء یاد گیری و افزایش انگیزه در دانش آموزان می شود به احساسات و عواطف آنها توجه شده و عملکرد ریاضی دانش آموزان را بهبود می بخشد و این توانایی در طول زمان از پایداری بیشتری برخوردار است. بنابراین در این نوشتار ابتدا مزایای استفاده از بازیها را در امر آموزش ریاضی بیان نموده و در ادامه به بررسی سوال پژوهش که" آیا دانش آموزانی که مفهوم کسر ها و عملیات های بین آنها را به شیوه بازیهای مرتبط آموخته اند عملکرد بهتری در آزمون این بخش نسبت به دانش آموزانی که به روش معمولی این مفهوم را آموخته اند، دارند؟ " خواهیم بود.

کليدواژه ها

ریاضیات مدرسه ای،آموزش ریاضی، بازی های ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سید حسین عبدالهی , 1401 , بازی ها و تأثیر آن در یادگیری ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل محتوا و مقایسه کتاب‌های ریاضی دوم دبستان کشورهای ایران، ژاپن و آمریکا بر اساس شاخص خلاقیت گیلفورد
  • ریاضی چسبکی; روشی جدید برای آموزش ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی ریاضی دوره ی ابتدایی براساس مؤلفه های هوش های چندگانه: روش آنتروپی شانون
  • نقش اشکال هندسی در یادگیری هندسه
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • آموزش و یادگیری تجسم فضایی و درک ساختارها با استفاده از نرم افزار جئوجبرا در درس ریاضی به دانش آموزان ابتدایی
  • استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش ها و فرصت های آموزش مجازی
  • تأثیر وسایل آموزشی بر یادگیري مبحث مساحت و ضرب در پایه چهارم ابتدایی مدرسه میرزای شیرازی روستای نردین
  • چالش ها و فرصت های فضای مجازی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی
  • بررسی میزان آگاهی دبیران ریاضی از نظریه های یادگیری (رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساخت و سازگرایی)
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]