پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی

ِDifferent approaches to conceptual understanding of addition for first grade students
نویسندگان :

سیدجلال لنگری ( دانشگاه فرهنگیان ) , محمد علیزاده جمال ( دانشگاه فرهنگیان ) , گودرز بهرامی ( دانشگاه فرهنگیان )

دانلود فایل   

چکیده

در این مقاله با ارائه مثالهایی نشان دادهایم که دانش آموزان اول ابتدایی چگونه به روشی معنی دار، با اعداد کار می کنند، همچنین به آنها فرصت داده میشود تا درک مفهومی خود را توسعه دهند. رشد درک مفهومی در حالی انجام میگیرد که فراگیران درباره کار با اعداد با استفاده از رویکردهای مختلف استدلال میکنند. فراگیران نمیتوانند بدون استفاده از استدلال ریاضی، درک مفهومی صحیحی از یک موضوع ریاضیات ایجاد کنند. آنها طیف وسیعی از استراتژیها را به کار میبرند و مورد بحث و تبادل نظر قرار میدهند. این کار به نوبه خود صلاحیت استراتژیک بچه ها را ارتقا میدهد. در این مقاله نویسندگان به کمک مصاحبه با معلمان شاخص دوره ابتدایی و تجربه تدریس به دانشجومعلمان آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان و سابقه بیش از 25 سال تدریس، راهکارهای مختلفی را برای درک مفهومی آموزش جمع به دانش آموزان اول ابتدایی ارائه داده اند. نتیجه این پژوهش بیانگر این موضوع است که معلمان باید به فراگیران اجازه دهند از روشهای خاص خود استفاده کنند و تصور نکنند که راهبرد مدنظر معلم تنها راه و بهترین روش برای حل مسئله است.

کليدواژه ها

آموزش ریاضی ابتدایی، درک مفهومی، جمع اعداد

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سیدجلال لنگری , 1401 , رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل محتوی حسابان1 پایه یازدهم رشته ریاضی
  • یادگیری ریاضی با بازی
  • بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی
  • توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
  • مقایسه روش تدریس بارش مغزي با روش سنتی معلم محور برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و افزایش میانگین نمرات آنان
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی ریاضی دوره ی ابتدایی براساس مؤلفه های هوش های چندگانه: روش آنتروپی شانون
  • بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا
  • بررسی تاثیر بازی وار سازی فرآیند یاددهی بر افزایش انگیزه یادگیری با تمرکز بر مشارکت والدین
  • تأثیر روش تدریس ریاضی همراه با بازی در یادگیری دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان نقده
  • نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]