رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی
ِDifferent approaches to conceptual understanding of addition for first grade students
نویسندگان :
سیدجلال لنگری ( دانشگاه فرهنگیان ) , محمد علیزاده جمال ( دانشگاه فرهنگیان ) , گودرز بهرامی ( دانشگاه فرهنگیان )
چکیده
در این مقاله با ارائه مثالهایی نشان دادهایم که دانش آموزان اول ابتدایی چگونه به روشی معنی دار، با اعداد کار می کنند، همچنین به آنها فرصت داده میشود تا درک مفهومی خود را توسعه دهند. رشد درک مفهومی در حالی انجام میگیرد که فراگیران درباره کار با اعداد با استفاده از رویکردهای مختلف استدلال میکنند. فراگیران نمیتوانند بدون استفاده از استدلال ریاضی، درک مفهومی صحیحی از یک موضوع ریاضیات ایجاد کنند. آنها طیف وسیعی از استراتژیها را به کار میبرند و مورد بحث و تبادل نظر قرار میدهند. این کار به نوبه خود صلاحیت استراتژیک بچه ها را ارتقا میدهد. در این مقاله نویسندگان به کمک مصاحبه با معلمان شاخص دوره ابتدایی و تجربه تدریس به دانشجومعلمان آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان و سابقه بیش از 25 سال تدریس، راهکارهای مختلفی را برای درک مفهومی آموزش جمع به دانش آموزان اول ابتدایی ارائه داده اند. نتیجه این پژوهش بیانگر این موضوع است که معلمان باید به فراگیران اجازه دهند از روشهای خاص خود استفاده کنند و تصور نکنند که راهبرد مدنظر معلم تنها راه و بهترین روش برای حل مسئله است.کليدواژه ها
آموزش ریاضی ابتدایی، درک مفهومی، جمع اعدادکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سیدجلال لنگری , 1401 , رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.