پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی

Using the modeling method in mathematical concepts
نویسندگان :

بهروز صادقی ( دانشگاه آزاد اسلامی )

دانلود فایل   

چکیده

از آنجائی‌که داشتن مهارت در حل مسائل ریاضی و ارتقاءِ این مهارت در اسناد بالادستی جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است و از اسناد لازم‌الاجرا در آموزش و پرورش کشور است. با توجه به فرایند تحقیق، از اینکه هر دو گروه از مدل‌سازی مسائل ریاضی استقبال کردند، اما دارای نکات منفی نیز بوده است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در سند برنامە درسی ملی ایران از مدلسازی در قلمرو حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات یاد می‌شود و یکی از مسائل مهم در حوزه ارتباط ریاضیات با زندگی روزمره است. از ارکان مهم مدلسازی در ریاضی توانمندسازی انسان برای توصیف دقیق موقعیت‌های پیچیده، قابل پیشبینی و کنترل موقعیت‌های ممکن مادی طبیعی، اقتصادی، اجتماعی است. در این مقاله به بررسی نگاه هر دو طیف، دانش‌آموزان و معلمان، به مسائل مدل‌سازی در ریاضیات و کاربردهای آن پرداخته شده است.

کليدواژه ها

مدل‌سازی، نگرش ریاضی، شیوه برخورد.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بهروز صادقی , 1401 , استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • چالش ها و فرصت های فضای مجازی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی
  • بررسی تاثیر کاربست تکنولوژی آموزشی بر میزان اضطراب رياضي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان سمنان
  • اهمیت آموزش صحیح مراحل تدریس کشف رابطه ی الگو در پایه چهارم به عنوان سازنده پل یادگیری دنباله ها و جمله ی عمومی در ریاضیات پایه دهم تجربی
  • بررسی کتاب حسابان1 یازدهم ریاضی
  • عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی روستایی
  • تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی-فیزیک
  • مدلسازی ریاضی و نقش آن در زندگی دانش آموزان
  • نقش بازی در آموزش ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • بررسی تاثیر روش تدریس آموزگار و نیز گذراندن دوره ی پیش دبستانی درکیفیت آموزش و یادگیری علوم ریاضی دانش آموزان در شهرستان چالوس
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]