پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی

Using the modeling method in mathematical concepts
نویسندگان :

بهروز صادقی ( دانشگاه آزاد اسلامی )

دانلود فایل   

چکیده

از آنجائی‌که داشتن مهارت در حل مسائل ریاضی و ارتقاءِ این مهارت در اسناد بالادستی جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است و از اسناد لازم‌الاجرا در آموزش و پرورش کشور است. با توجه به فرایند تحقیق، از اینکه هر دو گروه از مدل‌سازی مسائل ریاضی استقبال کردند، اما دارای نکات منفی نیز بوده است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در سند برنامە درسی ملی ایران از مدلسازی در قلمرو حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات یاد می‌شود و یکی از مسائل مهم در حوزه ارتباط ریاضیات با زندگی روزمره است. از ارکان مهم مدلسازی در ریاضی توانمندسازی انسان برای توصیف دقیق موقعیت‌های پیچیده، قابل پیشبینی و کنترل موقعیت‌های ممکن مادی طبیعی، اقتصادی، اجتماعی است. در این مقاله به بررسی نگاه هر دو طیف، دانش‌آموزان و معلمان، به مسائل مدل‌سازی در ریاضیات و کاربردهای آن پرداخته شده است.

کليدواژه ها

مدل‌سازی، نگرش ریاضی، شیوه برخورد.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بهروز صادقی , 1401 , استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تاثیر طرح چهار مرحله ای حل مساله ریاضی پولیا بر کار دسته جمعی برای کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان
  • بررسی دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی در رابطه با بدفهمی های دانش آموزان در حل مسائل کسرها
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس روش ویلیا م رومی
  • معجزه دست ورزی بر آموزش اعداد کسری
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • بررسی تأثیرپذیری آموزش ریاضی با استفاده از نرم افزار رایانه‌ای جئوجبرا بر میزان یادگیری دانش‌آموزان
  • سوالات مفهومی و استاندارد در ارزشیابی ریاضیات
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه دهم رشته ریاضی و تجربی با رویکرد زمینه محور
  • نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی
  • آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]