استفاده از شیوه مدلسازی در مفاهیم ریاضی
Using the modeling method in mathematical concepts
نویسندگان :
بهروز صادقی ( دانشگاه آزاد اسلامی )
چکیده
از آنجائیکه داشتن مهارت در حل مسائل ریاضی و ارتقاءِ این مهارت در اسناد بالادستی جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است و از اسناد لازمالاجرا در آموزش و پرورش کشور است. با توجه به فرایند تحقیق، از اینکه هر دو گروه از مدلسازی مسائل ریاضی استقبال کردند، اما دارای نکات منفی نیز بوده است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در سند برنامە درسی ملی ایران از مدلسازی در قلمرو حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات یاد میشود و یکی از مسائل مهم در حوزه ارتباط ریاضیات با زندگی روزمره است. از ارکان مهم مدلسازی در ریاضی توانمندسازی انسان برای توصیف دقیق موقعیتهای پیچیده، قابل پیشبینی و کنترل موقعیتهای ممکن مادی طبیعی، اقتصادی، اجتماعی است. در این مقاله به بررسی نگاه هر دو طیف، دانشآموزان و معلمان، به مسائل مدلسازی در ریاضیات و کاربردهای آن پرداخته شده است.کليدواژه ها
مدلسازی، نگرش ریاضی، شیوه برخورد.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:بهروز صادقی , 1401 , استفاده از شیوه مدلسازی در مفاهیم ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.