تأثیر مدرک تحصیلی آموزگاران در میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی در شهرستان اصلاندوز
The effect of teachers qualifications on the interest of primary school students in mathematics lessons in Aslandoz city
نویسندگان :
کیوان آذرمی گیگلو ( اموزش و پرورش ) , رقیه صحرایی ( اموزش و پرورش )
چکیده
بی شک در دوره ی ابتدایی به دلیل اینکه دانش آموزان با یک معلم برای همه ی درس ها ارتباط دارند ،نمی توان تأثیر زیادی را که معلمان در ایجاد علاقه دانش آموزان به یک درس را دارند ، مورد غفلت قرار داد. درس ریاضی از جمله دروسی هست که به نظر می رسد طی سالهای اخیر میزان علاقه و گرایش دانش آموزان به این درس کاهش یافته است.چون آموزش ابتدایی پایه و اساس ایجاد علاقه و تمایل دانش آموزان به درس ریاضی است ، ما در این پژوهش سعی کرده ایم میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی را با توجه به مدرک تحصیلی آموزگاران بررسی کنیم.جامعه ی آماری معلمان ابتدایی شهرستان اصلاندوز و دانش آموزان آنها می باشد که 30 نفر از معلمان و 150 نفر از دانش آموزان آنها ( برای هر معلم 5 دانش آموز ) به صورت تصادفی هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار این پژوهش پرسشنامه علاقه به ریاضی نعمتی 1388 می باشد. پس از نمره گذاری پرسشنامه و تطبیق آن با مدرک تحصیلی معلم مربوطه ، این نتیجه حاصل شد که دانش آموزانی که مدرک تحصیلی معلمان آنها آموزش ریاضیات و یا آموزش ابتدایی می باشد تمایل و علاقه بیشتری به یادگیری این درس نشان می دهند. بنا براین پیشنهاد می شود یا معلمانی با این مدرک برای آموزش ریاضی ابتدایی انتخاب شود و یا درس ریاضی در دوره ابتدایی توسط معلمی جدا با این رشته های تحصیلی تدریس شود و یا مهارت معلمان با مدرک تحصیلی دیگر در درس ریاضی ارتقا بخشیده شود..کليدواژه ها
علاقه ،ریاضی،معلم،ابتدایی،دانش آموزکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:کیوان آذرمی گیگلو , 1401 , تأثیر مدرک تحصیلی آموزگاران در میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی در شهرستان اصلاندوز , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.