پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تأثیر مدرک تحصیلی آموزگاران در میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی در شهرستان اصلاندوز
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تأثیر مدرک تحصیلی آموزگاران در میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی در شهرستان اصلاندوز

The effect of teachers qualifications on the interest of primary school students in mathematics lessons in Aslandoz city
نویسندگان :

کیوان آذرمی گیگلو ( اموزش و پرورش ) , رقیه صحرایی ( اموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

بی شک در دوره ی ابتدایی به دلیل اینکه دانش آموزان با یک معلم برای همه ی درس ها ارتباط دارند ،نمی توان تأثیر زیادی را که معلمان در ایجاد علاقه دانش آموزان به یک درس را دارند ، مورد غفلت قرار داد. درس ریاضی از جمله دروسی هست که به نظر می رسد طی سالهای اخیر میزان علاقه و گرایش دانش آموزان به این درس کاهش یافته است.چون آموزش ابتدایی پایه و اساس ایجاد علاقه و تمایل دانش آموزان به درس ریاضی است ، ما در این پژوهش سعی کرده ایم میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی را با توجه به مدرک تحصیلی آموزگاران بررسی کنیم.جامعه ی آماری معلمان ابتدایی شهرستان اصلاندوز و دانش آموزان آنها می باشد که 30 نفر از معلمان و 150 نفر از دانش آموزان آنها ( برای هر معلم 5 دانش آموز ) به صورت تصادفی هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار این پژوهش پرسشنامه علاقه به ریاضی نعمتی 1388 می باشد. پس از نمره گذاری پرسشنامه و تطبیق آن با مدرک تحصیلی معلم مربوطه ، این نتیجه حاصل شد که دانش آموزانی که مدرک تحصیلی معلمان آنها آموزش ریاضیات و یا آموزش ابتدایی می باشد تمایل و علاقه بیشتری به یادگیری این درس نشان می دهند. بنا براین پیشنهاد می شود یا معلمانی با این مدرک برای آموزش ریاضی ابتدایی انتخاب شود و یا درس ریاضی در دوره ابتدایی توسط معلمی جدا با این رشته های تحصیلی تدریس شود و یا مهارت معلمان با مدرک تحصیلی دیگر در درس ریاضی ارتقا بخشیده شود..

کليدواژه ها

علاقه ،ریاضی،معلم،ابتدایی،دانش آموز

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
کیوان آذرمی گیگلو , 1401 , تأثیر مدرک تحصیلی آموزگاران در میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی در شهرستان اصلاندوز , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • استفاده از نرم افزار جاوا در آموزش ریاضی
  • چالش ها و فرصت های فضای مجازی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی
  • اثربخشی آموزشهای مجازی بر افزایش یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی
  • تاثیر روش تدریس حل مساله بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم شهر مرودشت
  • تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ
  • تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي
  • نگرش به درس ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سراوان
  • بررسی توانمندی‌های شناختی دانشجویان مهندسی با به‌کارگیری رویکرد مدل‌سازی در تدریس معادلات دیفرانسیل
  • بررسی علتهای افت کیفیت آموزش ریاضی در مدارس ایران و ارائه راهکارهای علمی و عملی
  • تحلیل محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم متوسطه دوم براساس تکنیک ویلیام رومی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]