پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله ارزشیابی عملکردی بررسی رابطه فیثاغورس در اشکال مختلف هندسی و مدل سازی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

ارزشیابی عملکردی بررسی رابطه فیثاغورس در اشکال مختلف هندسی و مدل سازی

performance assessment of the Pythagorean relation in different geometric forms and modeling
نویسندگان :

اکرم خسروگردی ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

یکی از عناصر مهم در کلاس های درس، سنجش و ارزشیابی است. برای اندازه گیری میزان یادگیری دانش آموزان روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این شیوه ها که امروزه مورد توجه محققان، پژوهشگران و معلمان قرار گرفته است و به سنجش مهارت دانش آموزان در کاربست آموخته ها در موقعیت جدید می پردازد آزمون عملکرد است و به عنوان یکی از اصلی ترین روش های سنجش به شمار می رود. در پژوهش حاضر با توجه به اهمیت نقش شهود در دانش ریاضیات، و با توجه به عنصر خلاقیت در طرح مسائل بازپاسخ، موضوع رابطه فیثاغورس از کتاب ریاضی پایه هشتم انتخاب شده و به تبیین اهداف آزمون عملکرد و انتظارات معلم از دانش آموزان بر اساس طبقه بندی استیگنز پرداخته شده و سپس بر مبنای ملاک ها و شواهد یادگیری طراحی آزمون صورت گرفته است. در پژوهش حاضر جامعه آماری سه کلاس واقعی درس ریاضی پایه هشتم متشکل از 112 دانش آموز دختر بوده است که در روند اجرای آزمون مورد ارزیابی گروهی و انفرادی قرار گرفته اند. استفاده مناسب از ابزار متنوع، تقویت مهارت کار گروهی، توانایی حل مسأله و کاهش اضطراب امتحان و همچنین ایجاد فضایی برای برانگیختن خلاقیت دانش آموزان و ایجاد موقعیتی برای خودسنجی و قضاوت آنان درباره خویشتن از ویژگی های برگزاری این نوع آزمون بوده است. نتایج ارزشیابی و نظرسنجی از دانش آموزان، بیانگر موفقیت در برگزاری و تأثیرگذاری آزمون بوده و ضمن ایجاد انگیزه در دانش آموزان، اهداف پژوهش نیز محقق شده است.

کليدواژه ها

ارزشیابی عملکردی، سنجش، رابطه فیثاغورس، مدل سازی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اکرم خسروگردی , 1401 , ارزشیابی عملکردی بررسی رابطه فیثاغورس در اشکال مختلف هندسی و مدل سازی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات
  • اثربخشی آموزشهای مجازی بر افزایش یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی
  • شناسايي رويكردهاي دانشجو معلمان دوره‌ي ابتدايي در حل مسائل مرتبط با تقارن
  • کاربردی از نظریه اعداد دبیرستانی در زندگی روزمره
  • طبقه بندی راهبردهای ترکیبیاتی دانش آموزان سال سوم ابتدایی بر اساس چارچوب سه سطحی انگلیش
  • بررسی چالشهای درک اعداد گویا در دانش آموزان
  • هشت مساله ی معما گونه که یک کلاس هفتمی می تواند حل کند
  • بررسی تاثیر تدریس معکوس ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان
  • علوم داده‌ها در برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای: چرایی و چگونگی
  • استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]