پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله نقش بازی و معما در یادگیری ریاضیات
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

نقش بازی و معما در یادگیری ریاضیات

the role of games and riddles in learning mathematics
نویسندگان :

محمدرضا محمدپورشیرازی ( آموزش وپرورش ) , زهرا محمدپورشیرازی ( اموزش پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

آموزش يكي از مسائل بسيار مهم نظام هاي تعليم و تربيت است. روشهاي فعال تدريس از روش هایی هستند كه فعاليت دانش آموز را در زمينه نيازهاي عمومي برمي انگيزد و موجب فراهم كردن شرايط برای یادگیری از طريق ترغيب و تحريك دانش آموزان ميگردد. شيوه ي رياضي بر انگيزه و درگيري تحصيلي مورد تاييد قرار گرفت به عبارت ديگر نتايج نشان داد آموزش به شيوه ي بازي بر انگيزهي تحصيلي و درگيري تحصيلي دانش آموزان تاثير معنادار ي دارد. بنابر اين مي توان نتيجه گرفت كه معلم موفق معلمي است كه با رعايت اصول تدريس و هماهنگ نمودن شيوه ي يادگيري و ترجيحات فراگيران، در كسب حداكثر يادگيري كمك كند. روش هاي فعال تدريس از روش هايي هستند كه فعاليت دانش آموز را در زمينه نيازهاي عمومي برمي انگيزد و موجب فراهم كردن شرايط برای یادگیری از طريق ترغيب و تحريك دانش آموزان ميگردد.به چالش کشیدن دانش اموز نه تنها او را درگیر علوم جدید ریاضیات میکند بلکه به یادگیری راحتر مفاهیم نیز می انجامد .با در نظر گرفتن بازی های ریاضی ،انواع جداول ،سودوکو،و معما میتوان دانش اموز را وادار به مشارکت در یادگیری و حتی اموزش ریاضی کرد.بسیاری از معلمان و اموزگاران با توجه به سطح دانش اموزان و مبحث درسی سعی دارند از روش های ملموسی چون حل معما های مرتبط کمک می گیرند .همچنین با کمک از روش های نوین از جمله کار با رایانه و اینترنت سعی به خلاق کردن دانش اموز و همچنین اموزش بهتر با کیفیت بالا تر داریم.از جمله روش هایی که در چند دهه اخیر بسیار تاثیر گذار بوده شامل بازی و ریاضی و همچنین بیان مسأله با کمک معما است .واز جمله تکنیک های جذب دانش اموز و کمک به تدریس بهتر نیز می باشد. بازي هاي رایانه اي می توانند به طور غیرمستقیم مهارت هایی را به کودك بیاموزند که باعث موفقیت هاي چشمگیر آنان در زمینه هاي شغلی و تجاري شود. جذابیت، یکی دیگر از ویژگی هاي بازي هاي رایانه اي است که آن را از سایر رسانه ها متمایز میکند.

کليدواژه ها

اموزش ریاضی ،شیوه تدریس ، یادگیری فعال، تدریس فعال، علاقه، انگیزه

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهرا محمدپورشیرازی , 1401 , نقش بازی و معما در یادگیری ریاضیات , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • واکاوی تجارب زیسته من در دانشگاه فرهنگیان بر مسیر معلمی
  • بررسی مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان دوره ابتدایی در شبکه شاد
  • تأثیر بازی بر درک و حل مسائل ریاضی در دوره ی اول ابتدایی شهر اقلید
  • بررسی علتهای افت کیفیت آموزش ریاضی در مدارس ایران و ارائه راهکارهای علمی و عملی
  • جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان
  • بررسی استانداردهای محتوایی ریاضیات ابتدایی مدارس ایران
  • تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400
  • نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها »
  • تحلیل محتوا و مقایسه کتاب‌های ریاضی دوم دبستان کشورهای ایران، ژاپن و آمریکا بر اساس شاخص خلاقیت گیلفورد
  • تاثیر توسعه ‌حرفه‌ای معلمان در قابلیت‌های مجازی بر ارتقای نگرش و يادگيري ریاضی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در آموزش مجازي
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]