پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله آموزش مدل سازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

آموزش مدل سازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره

Teaching modeling and making connections between mathematical sciences and everyday life
نویسندگان :

سعید علی نژاد ( کومش )

دانلود فایل   

چکیده

تاثیر ریاضیات بر کیفیت زندگی انیان انکار ناپذیر بوده و هرچه بیشتر این ارتباط را بشناسیم و در برنامه ریزی ها ، تصمیمات و فعالیت های روزانه از آن بهره بگیریم ، بر این کیفیت خواهیم افزود . با توجه به این موضوع و به منظور ارائه آموزش های مفاهیم ریاضی در دوره های ابتدایی ، به نحوی که بیشترین ارتباط را با زندگی دانش آموزان داشته باشد، به بررسی محتوای کتب شش پایه ی تحصیلی و همچنین شیوه های تدریس معلمان برای مفهوم سازی اهداف ، عناوین و موضوعات پرداختیم . در این مقاله به عنوان نمونه به موضوعاتی پرداخته شد که در کتب جدید التالیف طرح شده و در کتاب های ستوات گذشته جایگاهی نداشته اند و با توجه به مهارت محور بودن این عناوین ، دانش آموزان به توانمندی در مهارت هایی از جمله ؛ حل مساله و انجام محاسبات ذهنی دست پیدا می کنند که فارغ از اینکه چه شغلی خواهند داشت ، در زندگی روزمره نیاز اساسی هرکدام از آنها خواهد بود . اما محتوای مناسب به تنهایی موجب لذت و ارتقای سطح یادگیری نخواهد شد و مورد مهم و تاثیر گذار دیگر که باید مدنظر قرار گیرد ، توانمند سازی معلمان در ایجاد فرصت های متنوع یادگیری و مفهوم سازی مفاهیم می باشد

کليدواژه ها

فرصت های متنوع یادگیری ، واحد یادگیری در کتب ریاضی دوره ی ابتدایی ، مهارت محور بودن محتوای درسی ، کتب جدید التالیف در دوره ابتدایی ، راهبردهای حل مساله در کتب ریاضی دوره ابتدایی ، مهارت در تفکر ریاضی ، مفهوم سازی در واحد یادگیری ریاضی ، آموزش جمع وتفریق فرایندی ، شیوه تماتیک در ریاضی پایه اول ابتدایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سعید علی نژاد , 1401 , آموزش مدل سازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تاثیر روش تدریس فعال در پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی
  • بررسی عملکرد دانش آموزان پایه دهم در تشخیص شکل مربع
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • راهکارهای رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم در یادگیری فهم مقاطع مخروطی و معادلات مقاطع مخروطی در درس هندسه
  • تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس روش ویلیا م رومی
  • بررسی استانداردهای NCTM در رابطه با موضوع اندازه گیری طول در کتب ریاضی شش پایه ابتدایی کشور ایران
  • آموزش مدلسازی ریاضی و زندگی روزمره
  • هشت مساله ی معما گونه که یک کلاس هفتمی می تواند حل کند
  • بررسی روش های نوین تدریس (دست ورزی و بازی) در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]