آموزش مدل سازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره
Teaching modeling and making connections between mathematical sciences and everyday life
نویسندگان :
سعید علی نژاد ( کومش )
چکیده
تاثیر ریاضیات بر کیفیت زندگی انیان انکار ناپذیر بوده و هرچه بیشتر این ارتباط را بشناسیم و در برنامه ریزی ها ، تصمیمات و فعالیت های روزانه از آن بهره بگیریم ، بر این کیفیت خواهیم افزود . با توجه به این موضوع و به منظور ارائه آموزش های مفاهیم ریاضی در دوره های ابتدایی ، به نحوی که بیشترین ارتباط را با زندگی دانش آموزان داشته باشد، به بررسی محتوای کتب شش پایه ی تحصیلی و همچنین شیوه های تدریس معلمان برای مفهوم سازی اهداف ، عناوین و موضوعات پرداختیم . در این مقاله به عنوان نمونه به موضوعاتی پرداخته شد که در کتب جدید التالیف طرح شده و در کتاب های ستوات گذشته جایگاهی نداشته اند و با توجه به مهارت محور بودن این عناوین ، دانش آموزان به توانمندی در مهارت هایی از جمله ؛ حل مساله و انجام محاسبات ذهنی دست پیدا می کنند که فارغ از اینکه چه شغلی خواهند داشت ، در زندگی روزمره نیاز اساسی هرکدام از آنها خواهد بود . اما محتوای مناسب به تنهایی موجب لذت و ارتقای سطح یادگیری نخواهد شد و مورد مهم و تاثیر گذار دیگر که باید مدنظر قرار گیرد ، توانمند سازی معلمان در ایجاد فرصت های متنوع یادگیری و مفهوم سازی مفاهیم می باشدکليدواژه ها
فرصت های متنوع یادگیری ، واحد یادگیری در کتب ریاضی دوره ی ابتدایی ، مهارت محور بودن محتوای درسی ، کتب جدید التالیف در دوره ابتدایی ، راهبردهای حل مساله در کتب ریاضی دوره ابتدایی ، مهارت در تفکر ریاضی ، مفهوم سازی در واحد یادگیری ریاضی ، آموزش جمع وتفریق فرایندی ، شیوه تماتیک در ریاضی پایه اول ابتداییکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سعید علی نژاد , 1401 , آموزش مدل سازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی و زندگی روزمره , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.