در شرایط کنونی با به وجود آمدن ویروس کرونا شرایط آموزشی در ایران و جهان تغییر کرده است. در
این شرایط آموزش و پرورش نقطه توجه خود را از تدریس حضوری به آموزش مجازی معطوف کرده
است و چنین رویکردی با استفاده از فناورهای جدید در امر آموزش و توانمندی معلمان در این وادی به
دست می آید؛ بر همین اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزشهای مجازی بر افزایش
یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام شد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده و
جامعه آماری آن متشکل از کلیه معلمان پایه ششم مدارس پسرانه و دخترانه شهرستان رشت در دو ناحیه
آموزشی كه در سال تحصيلي1401 مشغول به تدریس بودهاند، می باشد. که بر اساس جدول مورگان 100
نفر از معلمان به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند. ابزار پژوهش پرسشنامه
محقق ساخته می باشد که به ارزیابی دیدگاه معلمان نسبت به آموزش مجازی در یادگیری درس ریاضی
مقطع ابتدایی در سه سطح دانش، فهميدن و كاربرد آن میپردازد. اطالعات به دست آمده بـا اسـتفاده از
آزمـون تحلیـل واریانس نتایج نشان داده است که آموزش مجازی بر سه سطح دانش، فهمیدن و کاربرد
درس ریاضی تاثیر معنی داری ندارد.
کليدواژه ها
آموزشهای مجازی،یادگیری،درس ریاضی
کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , اثربخشی آموزشهای مجازی بر افزایش یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران