پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی

Use of games in teaching probability for elementary school students
نویسندگان :

فریبا کائدی ( دبیرستان فدک ) , شهلا حیدریان ( دبیرستان فدک ) , مریم سیدی ( دبیرستان فدک )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه احتمال و داده به مولفه های بسیار مهمی در برنامه آموزشی به ویژه در مدارس ابتدایی، تبدیل شده اند؛ تکنیک های عملی محدود ویژگی بارز احتمالات ابتدایی است؛ با اینحال موضوعات مفهومی عمیقی هم برای پرداختن در این دوره وجود دارد. یک روش برای آگاهی از اینکه احتمالات فضای زندگی ما را احاطه کرده است، این است که از دانش آموزان بخواهیم فهرستی از جملات احتمالا تی که در طول یک روز یا یک هفته خوانده یا شنیده اند تهیه کنند. و از یک زبان غنی و دقیق برای توضیح آنچه اتفاق افتاده است استفاده کنیم. احتمالات را نمی توان و نباید از طریق تعریف عمومی آن آموزش داد، بلکه از طریق ارائه مثال های متعدد می توان اهمیت مفهوم آن را روشن و آشکار کرد. پیش از آنکه احتمال های رویدادهای خاص مورد محاسبه قرار گیرد، لازم است که عبارتهایی از قبیل، حتماً ،هرگز، غیر ممکن، محتمل و نامحتمل معرفی و با مرتب سازی از کمترین به بیشترین احتمال به دانش آموزان فرصت داد تا در مورد آنها بحث شود. از این کار می توان به عنوان دستورالعملی برای کمی سازی احتمالات استفاده کرد. با طراحی فعالیتهایی، رابطه فضای نمونه و اصطلاحات مرتبط با شانس حفظ شود و بر اهمیت صفر و یک به عنوان پیشامد غیر ممکن و قطعی تاکید شود در اینجا نگاه دقیق تری به شیوه استفاده از دانش محتوایی تعلیم و تربیت و دانش محتوا برای کمک به دانش آموزان کلاس پنجم جهت توسعه مفاهیم کلیدی مبحث احتمالات میاندازیم

کليدواژه ها

بازیها، احتمال، دوره ابتدایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400
  • ﺑﺮرسی اﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿلی و ﻓﺎﺻﻠﻪ ایجاد شده با ریاضی
  • نقش سازمان های مردم نهاد نظیر انجمن ها،وجمع بندی نیروهای تحصیلکرده در توسعه علوم ریاضی
  • بررسی تاثیرات آموزش های دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا در آموزش ریاضی
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • تأثیر روش تدریس ریاضی همراه با بازی در یادگیری دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان نقده
  • ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم
  • تجربه هایی برای بهینه سازی یادگیری فراگیران در سطح کلاس
  • مشارکت دانش آموزان در فرآیند مدلسازی ریاضی
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]