استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی
Use of games in teaching probability for elementary school students
نویسندگان :
فریبا کائدی ( دبیرستان فدک ) , شهلا حیدریان ( دبیرستان فدک ) , مریم سیدی ( دبیرستان فدک )
چکیده
امروزه احتمال و داده به مولفه های بسیار مهمی در برنامه آموزشی به ویژه در مدارس ابتدایی، تبدیل شده اند؛ تکنیک های عملی محدود ویژگی بارز احتمالات ابتدایی است؛ با اینحال موضوعات مفهومی عمیقی هم برای پرداختن در این دوره وجود دارد. یک روش برای آگاهی از اینکه احتمالات فضای زندگی ما را احاطه کرده است، این است که از دانش آموزان بخواهیم فهرستی از جملات احتمالا تی که در طول یک روز یا یک هفته خوانده یا شنیده اند تهیه کنند. و از یک زبان غنی و دقیق برای توضیح آنچه اتفاق افتاده است استفاده کنیم. احتمالات را نمی توان و نباید از طریق تعریف عمومی آن آموزش داد، بلکه از طریق ارائه مثال های متعدد می توان اهمیت مفهوم آن را روشن و آشکار کرد. پیش از آنکه احتمال های رویدادهای خاص مورد محاسبه قرار گیرد، لازم است که عبارتهایی از قبیل، حتماً ،هرگز، غیر ممکن، محتمل و نامحتمل معرفی و با مرتب سازی از کمترین به بیشترین احتمال به دانش آموزان فرصت داد تا در مورد آنها بحث شود. از این کار می توان به عنوان دستورالعملی برای کمی سازی احتمالات استفاده کرد. با طراحی فعالیتهایی، رابطه فضای نمونه و اصطلاحات مرتبط با شانس حفظ شود و بر اهمیت صفر و یک به عنوان پیشامد غیر ممکن و قطعی تاکید شود در اینجا نگاه دقیق تری به شیوه استفاده از دانش محتوایی تعلیم و تربیت و دانش محتوا برای کمک به دانش آموزان کلاس پنجم جهت توسعه مفاهیم کلیدی مبحث احتمالات میاندازیمکليدواژه ها
بازیها، احتمال، دوره ابتداییکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.