پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی

Use of games in teaching probability for elementary school students
نویسندگان :

فریبا کائدی ( دبیرستان فدک ) , شهلا حیدریان ( دبیرستان فدک ) , مریم سیدی ( دبیرستان فدک )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه احتمال و داده به مولفه های بسیار مهمی در برنامه آموزشی به ویژه در مدارس ابتدایی، تبدیل شده اند؛ تکنیک های عملی محدود ویژگی بارز احتمالات ابتدایی است؛ با اینحال موضوعات مفهومی عمیقی هم برای پرداختن در این دوره وجود دارد. یک روش برای آگاهی از اینکه احتمالات فضای زندگی ما را احاطه کرده است، این است که از دانش آموزان بخواهیم فهرستی از جملات احتمالا تی که در طول یک روز یا یک هفته خوانده یا شنیده اند تهیه کنند. و از یک زبان غنی و دقیق برای توضیح آنچه اتفاق افتاده است استفاده کنیم. احتمالات را نمی توان و نباید از طریق تعریف عمومی آن آموزش داد، بلکه از طریق ارائه مثال های متعدد می توان اهمیت مفهوم آن را روشن و آشکار کرد. پیش از آنکه احتمال های رویدادهای خاص مورد محاسبه قرار گیرد، لازم است که عبارتهایی از قبیل، حتماً ،هرگز، غیر ممکن، محتمل و نامحتمل معرفی و با مرتب سازی از کمترین به بیشترین احتمال به دانش آموزان فرصت داد تا در مورد آنها بحث شود. از این کار می توان به عنوان دستورالعملی برای کمی سازی احتمالات استفاده کرد. با طراحی فعالیتهایی، رابطه فضای نمونه و اصطلاحات مرتبط با شانس حفظ شود و بر اهمیت صفر و یک به عنوان پیشامد غیر ممکن و قطعی تاکید شود در اینجا نگاه دقیق تری به شیوه استفاده از دانش محتوایی تعلیم و تربیت و دانش محتوا برای کمک به دانش آموزان کلاس پنجم جهت توسعه مفاهیم کلیدی مبحث احتمالات میاندازیم

کليدواژه ها

بازیها، احتمال، دوره ابتدایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم
  • فرمول جدید و کلی (نهایی)قضیه حدس کولاتز و اثبات آن
  • بررسی بدفهمی های رایج دانش آموزان در مبحث توان
  • بررسی استانداردهای محتوایی ریاضیات ابتدایی مدارس ایران
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • عاشق شدن در راه معلمی
  • بررسی تاثیرات آموزش های دوره ی ابتدایی به عنوان مبنا در آموزش ریاضی
  • بازی ورزی و آموزش ریاضی
  • بررسی تاثیر آموزش به روش راهبردهای حل مسأله بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]