پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان

The causes of the weakness of mathematics education in schools and how to create interest in mathematics in students
نویسندگان :

مهسا سلیمانی ( اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد. )

دانلود فایل   

چکیده

چکيده - علل ضعف آموزش درس ریاضی در مدارس مختص به یک گروه خاص نیست یعنی نمی توان معلمان یا طراحان کتب درسی یا حتی دانش آموزان و اولیاء آنها را علت ضعف های موجود در آموزش ریاضی بدانیم بلکه هریک به نوعی در این معضل سهیم می باشند، که گاهاً کمترین علت ضعف مربوط به خود دانش آموز است. اما به علت نواقص و اهمال یک بخش از عوامل، موجبات مشکلاتی را در راه آموزش درس ریاضی به وجود می آید که در خیلی از موارد نشناختن علت و یا مسئله باعث می شود که بر روی عوامل ضعف و مشکلات، تدبیری انجام نشود و یا حتی مسئله تشخیص داده نشود. در مقاله ی پیش رو به چندنمونه از علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس اشاره می شود.

کليدواژه ها

علل ضعف در ریاضی، اهداف آموزش ریاضی، تفکر ریاضی، دانش آموزان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهسا سلیمانی , 1401 , علل ضعف آموزش ریاضی در مدارس و چگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی3 پایه ی دوازدهم تجربی بر اساس روش ویلیام رومی
  • شیوه‌های آموزشی و خاص تقویت خلاقیت ریاضی دانش آموزان
  • بازی ورزی و آموزش ریاضی
  • بررسی تاثیر روش تدریس آموزگار و نیز گذراندن دوره ی پیش دبستانی درکیفیت آموزش و یادگیری علوم ریاضی دانش آموزان در شهرستان چالوس
  • آموزش مدلسازی ریاضی و زندگی روزمره
  • اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • تأثیر بسته ی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان پایه ششم
  • جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان
  • سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]