پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان

Attention to creative methods of solving mathematical problems in the formative evaluation of students
نویسندگان :

رسول احمدی ( دانشگاه شهید چمران اهواز )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه ارزشیابی به عنوان بخش جدایی ناپذیر از آموزش و یادگیری تلقی می شود و باور نادرستی که آموزش در جایی متوقف شده و سپس ارزشیابی صورت می گیرد، در نظام تعلیم و تربیت جدید پذیرفته شده نیست. ارزشیابی در درس ریاضی به جهت انتظاری که از آن می رود اهمیت ویژه‌ای دارد. از یک سو باید قدرت استدلال، حل مسئله، خلاقیت و تفکر دانش آموزان را افزایش دهد و از سویی باید بین ریاضیات آموخته شده و موقعیت های واقعی در زندگی دانش آموزان ارتباط برقرار کند. همچنین فرصتی را برای معلمان و دانش آموزان فراهم کند تا مشکلات آموزش و یادگیری را شناسایی کنند. بنابراین ابعاد مختلفی در ارزشیابی درس ریاضی اهمیت پیدا می کند. هدف ما در این مقاله توجه به یک نوع خاص از مسئله یا تمرین ریاضی است. تمریناتی که ایده های خلاقانه و مبتکرانه با خود دارند و در ارزشیابی تکوینی، زمانی که آموزش و یادگیری در جریان است به عنوان تکلیف جانبی در اختیار دانش آموزان قرار داده می شوند تا روش ها و راهبردهای حل مسئله و علاقه مندی و انگیزه شاگردان را تقویت کند. درابتدا به انواع ارزشیابی پرداخته و سپس با معرفی راهبرد هایی برای حل مسئله، نمونه هایی از این مسائل را بررسی نموده ایم و در پایان به نتیجه گیری پرداخته ایم.

کليدواژه ها

ارزشیابی، ارزشیابی تکوینی، خلاقیت ریاضی، حل مسئله.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رسول احمدی , 1401 , توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی در رابطه با بدفهمی های دانش آموزان در حل مسائل کسرها
  • نمایش نمودار میله ای توسط مؤلفان کتاب درسی و تقسیم بندی معلمان بر اساس تدریس آن
  • راهبردهایی نوین در تدریس ریاضیات ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان
  • معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح
  • شناسايي رويكردهاي دانشجو معلمان دوره‌ي ابتدايي در حل مسائل مرتبط با تقارن
  • آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا
  • بررسی تاثیر روش تدریس آموزگار و نیز گذراندن دوره ی پیش دبستانی درکیفیت آموزش و یادگیری علوم ریاضی دانش آموزان در شهرستان چالوس
  • تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید
  • عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز
  • بررسی تاثیر طرح چهار مرحله ای حل مساله ریاضی پولیا بر کار دسته جمعی برای کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]