پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی

Reducing the stress of my students in time Answering in math lesson
نویسندگان :

زینب قنبری ( مدرسه )

دانلود فایل   

چکیده

یکی از اساسی ترین مشکلات برخی از دانش آموزان داشتن اضطراب و استرس می باشد . اضطراب و استرس از نظر روان پزشکی یعنی، ناآرامی، هراس و ترس ناخوشایند یا احساس خطر قریب الوقوع که منبع آن قابل شناختن نیست. مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده اراده انسان و نشان دهنده سیر عقل و برهان و همچنین بیان کننده‪ میزان علاقه بشر به کمال و زیبایی است. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبير، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس واسترس می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد استرس در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می‌باشد.‬‬‬ اينجانب در اقدام پژوهي فوق راهكارهاي چگونگي ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی حل آسان مسائل این درس را مورد بررسي قرار داده‪ام. تا بتوانم از این طریق استرس ایجاد شده در زمان پاسخگویی درس ریاضی را کاهش دهم. اميد است پژوهش مذكور بتواند در جهت پيشبرد اهداف آموزشي مورد قبول واقع شود.‬‬‬

کليدواژه ها

دانش آموز, استرس ,درس ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زینب قنبری , 1401 , کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ارزشیابی در آموزش ریاضی در کلاس های مجازی
  • بررسی میزان به کارگیری استانداردها وشاخص های عملکردی سواداطلاعاتی رسانه ای بین مدیران دبستان های استان کرمان
  • آموزش مدلسازی و ایجاد ارتباط بین علوم ریاضی وزندگی روز مره
  • تاثیر آموزش فعال بر یادگیری برخی از مفاهیم ریاضی
  • بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
  • الگوهای شکلی دو متغیره: پیشنهادی برای مولفان کتاب های درسی ریاضی و معلمان
  • تجربه ی زیسته من از رویا تا واقعیت معلمی
  • بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش مفاهیم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی
  • ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان ابتدایی
  • تاثیر روش تدریس فعال در پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]