کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی
Reducing the stress of my students in time Answering in math lesson
نویسندگان :
زینب قنبری ( مدرسه )
چکیده
یکی از اساسی ترین مشکلات برخی از دانش آموزان داشتن اضطراب و استرس می باشد . اضطراب و استرس از نظر روان پزشکی یعنی، ناآرامی، هراس و ترس ناخوشایند یا احساس خطر قریب الوقوع که منبع آن قابل شناختن نیست. مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی میباشد. به طوری که ریاضیات یکی از عالی ترین تراوشهای اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده اراده انسان و نشان دهنده سیر عقل و برهان و همچنین بیان کننده میزان علاقه بشر به کمال و زیبایی است. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبير، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس واسترس می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد استرس در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف میباشد. اينجانب در اقدام پژوهي فوق راهكارهاي چگونگي ایجاد انگیزه و علاقه در درس ریاضی حل آسان مسائل این درس را مورد بررسي قرار دادهام. تا بتوانم از این طریق استرس ایجاد شده در زمان پاسخگویی درس ریاضی را کاهش دهم. اميد است پژوهش مذكور بتواند در جهت پيشبرد اهداف آموزشي مورد قبول واقع شود.کليدواژه ها
دانش آموز, استرس ,درس ریاضیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:زینب قنبری , 1401 , کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.