بررسي محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم ریاضی دوره متوسطه از لحاظ سیالی، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقيت گيلفورد
bility and initiative based on Guilford s creativity model.examining the content of the Eleventh Grade High School Statistics and Probebility,in terms of fluidity, flexi
نویسندگان :
مریم اسدی ( دانشگاه یاسوج )
چکیده
هدف اصلي این تحقیق، بررسي محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم رشته ریاضی دوره دوم متوسطه بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد است. روش تحقیق در این پژوهش، از نوع تحلیل محتوا و کاربردی است. روش: جامعه آماری این پژوهش، شامل محتوای کتاب درسي آمار و احتمال در سال تحصیلی 1401-1400 است. حجم نمونه برابر با حجم جامعه آماری انتخاب شده است. ابزار این تحقیق، فرم تحلیل محتوای محقق ساخته با توجه به الگوی عوامل خلاقیت گیلفورد است. برای تحلیل محتوای کتاب درسي آمار و احتمال از یک طرح کد گذاری استفاده شده است. این کار در سه مرحله انجام شده است. در مرحله اول محتوای کتاب به سه قسمت(کار در کلاس، فعالیت ها و تمرینات) تقسیم شده؛ در مرحله دوم کلیه واحدها در تمامي قسمت ها با طبقه مورد نظر از نظر شاخص های خلاقیت گیلفورد مطابقت داده شده و در جداول مربوطه ثبت شده؛ در مرحله سوم واحدهایي که در سطح بالای عوامل خلاقیت گیلفورد قرار داشتند شناسایي و شمارش شده اند. یافته ها: یافته ها نشان دادند که کتاب درسي آمار و احتمال ، تأکید زیاد به سطح حافظه شناختي و تفکر همگرا دارد و به تفکر واگرا و تفکر ارزشیاب در حد ضعیفي توجه نموده است.کليدواژه ها
گیلفورد، خلاقیت، سیالی، تفکر واگراکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مریم اسدی , 1401 , بررسي محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم ریاضی دوره متوسطه از لحاظ سیالی، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقيت گيلفورد , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.