پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح

Introducing two games to help learn and solve the misunderstanding of the concept of addition and subtraction of integers
نویسندگان :

سیده محدثه هاشمی علیزاده ( دانشگاه شهید بهشتی )

دانلود فایل   

چکیده

یادگیری مفاهیم ریاضی با بازی همواره یکی از جذاب ترین روش های تدریس ریاضی بوده که دانش آموزان را مشتاقانه به سمت یادگیری دنیای ریاضی سوق می دهد در این میان بازی های رایانه ای به دلیل علاقه بیشتر کودکان و دانش آموزان به این نوع بازی از اهمیت بیشتری برخوردارند . یکی از مفاهیم خیلی مهم ریاضی در پایه های هفتم و هشتم درک دانش آموزان از مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح است که این مفهوم بسیار ساده به دلیل ماهیت عدد منفی بسیاری از دانش آموزان را دچار بدفهمی میکند . در این مقاله قصد داریم در ابتدا به بعضی از بدفهمی های دانش آموزان (به خصوص دانش آموزانی به نام فاطمه ، معصومه و مریم ) در زمینه اعداد منفی و جمع اعداد صحیح بپردازیم و در نهایت با معرفی دو بازی با نام های بازی محور در جنگل و بازی دوست یا دشمن و نحوه کارکرد آن نشان دهیم که چگونه یک بازی ساده میتواند بدفهمی های این سه دانش آموز را در مورد یک مفهوم اساسی ریاضی را تا حد زیادی رفع کند و به درک بهتر آن مفهوم کمک کند.

کليدواژه ها

بازی – جمع و تفریق اعداد صحیح – عدد منفی – بازی کامپیوتری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • مقایسه روش تدریس بارش مغزي با روش سنتی معلم محور برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و افزایش میانگین نمرات آنان
  • بررسی رابطه بین روشهای تدریس مجازی کارآمد و یادگیری موثر دانش آموزان
  • نقش سازمان های مردم نهاد نظیر انجمن ها،وجمع بندی نیروهای تحصیلکرده در توسعه علوم ریاضی
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • بررسی تاثیر آموزش به روش راهبردهای حل مسأله بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان
  • بررسی نقش انعطاف‌پذیری شناختی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی دانش‌آموزان
  • مشارکت اولیا در فرآیند آموزش ریاضی با طرح مسئله ی بررسی حالتهای ممکن از مبحث آمار و احتمال ریاضی پایه ی هشتم
  • تأثیر وسایل آموزشی بر یادگیري مبحث مساحت و ضرب در پایه چهارم ابتدایی مدرسه میرزای شیرازی روستای نردین
  • تاثیر ویژگیهای شخصیتی والدین بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]