پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی

constructivism in mathematics education
نویسندگان :

مینا خانپور درکا ( دانشگاه ازاد قایمشهر )

دانلود فایل   

چکیده

چکیده سازندهگرایی رویکردی به تدریس و مبتنی براین فرض است که یادگيری از ساختن ذهن حاصل می شود . دانش آموزان با ارزیابی اطلاعات جدید با یکدیگر و اطلاعات قبلی که در مورد موضوع مورد بحث می دانستند ، یاد میگيرند. در این نظریه بر ساخت دانش توسط دانش اموزان به صورت انفرادی یا اجتماعی تاکيد دارد، بر این اساس تدریس در این رویکرد میبایست مشارکتی بوده و از تلقی آنها به عنوان امری بيرونی اجتناب گردد. تغييرات مهم در برنامه درسی ایجاب می کند که با لحاظ نمودن دیدگاهها و رویکردهای نو دراین باره شاهد تغييرات در تمامیِ ابعاد اعم از تدریس معلمان، مشارکت دانشآموزان، پرورش روحيه نقد و... باشيم. یکی از مزایای مهم این رویکرد در آموزش ریاضی میباشد که در تمامی پایه ها کاربرد دارد. بر این اساس هدف این پژوهش تبيين نظریه سازنده گرایی بوده و ضمن بيان مبانی فلسفی و روانشناختی این نظریه، اثرات آن بر روشهای تدریس و آموزش ریاضی تشریح می گردد و با بررسی اجمالی برخی از روشهای تدریس مرتبط با این دیدگاه، کاربرد این روش در نظام تعليم و تربيت و بویژه تدریس ریاضی بيان می گردد .

کليدواژه ها

واژه های کلیدی: سازنده گرایی، یادگیری مشارکتی ، رفتارگرایی ، روش های فعال تدریس

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • نقش اثر گذار معلم در آموزش ریاضیات واقعیت مدار
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی3 پایه ی دوازدهم تجربی بر اساس روش ویلیام رومی
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • روش I برای یافتن ب.م.م و ک.م.م
  • تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید
  • مشارکت دانش آموزان در فرآیند مدلسازی ریاضی
  • طراحی سؤالات تکالیف و ارزشیابی‌ها از کتب ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • جایگاه ماشین حساب در برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی: فرصت‎ها و چالش‎ها
  • بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA
  • بررسی وتبیین راهکار موثر آموزش ریاضیات جهت کارآیی بیشتر در مدارس
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]