پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله پیش بینی پیشرفت ریاضی با توجه به آمادگی دانش آموزان و کارآمدی معلم در دوره ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

پیش بینی پیشرفت ریاضی با توجه به آمادگی دانش آموزان و کارآمدی معلم در دوره ابتدایی

Predicting math progress according to students preparation and teacher s efficiency in elementary school
نویسندگان :

رقیه گلی زاده ( آموزش و پرورش مرند )

دانلود فایل   

چکیده

این مطالعه آمادگی دانش‌آموزان برای یادگیری و کارآمدی معلم را به منظور تعیین تأثیر آنها بر پیشرفت ریاضی مقطع ابتدایی مورد بررسی قرار داد. داده های نظرسنجی از 264 دانش آموز پایه های پنجم و ششم و 50 معلم در شهرستان مرند جمع آوری شد. این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که از این فرم کوتاه کارآمدی جمعی ویژه معلمان و دانش‌آموزان ابتدایی استفاده می‌کند و تحلیل عاملی بر این اساس انجام شد. مدل‌سازی خطی سلسله مراتبی برای اندازه‌گیری رابطه بین ادراک معلم از آمادگی دانش‌آموز برای یادگیری و ادراک دانش‌آموز از کارآمدی معلم بر پیشرفت ریاضی استفاده شد. نتایج این تحلیل‌ها نشان داد که ادراک دانش‌آموزان از کارآمدی معلم و ادراک معلمان از آمادگی دانش‌آموز برای یادگیری، هر کدام سهم قابل‌توجهی در واریانس پیشرفت ریاضی پایه‌های پنجم و ششم داشته است.

کليدواژه ها

آمادگی یادگیری، کارآمدی معلم، پیشرفت ریاضی،پایه ابتدایی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رقیه گلی زاده , 1401 , پیش بینی پیشرفت ریاضی با توجه به آمادگی دانش آموزان و کارآمدی معلم در دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • جذابیت ریاضیات با تجویز نسخه هایی در آموزش و ارزیابی
  • بررسی مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان دوره ابتدایی در شبکه شاد
  • یادگیری محاسبات اعداد صحیح با استفاده از بازی نردبانی برای رسیدن به گنج در اسمان و گنجی در زیر زمین
  • سوالات مفهومی و استاندارد در ارزشیابی ریاضیات
  • آموزش مدلسازی ریاضی و زندگی روزمره
  • بررسی تاثیر ، موانع و لزوم استفاده از فناوری های نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسه ای در دوران پسا کرونا
  • بررسی تاثیر روش تدریس آموزگار و نیز گذراندن دوره ی پیش دبستانی درکیفیت آموزش و یادگیری علوم ریاضی دانش آموزان در شهرستان چالوس
  • استدلال استقرایی دانش‌آموزان ابتدایی در الگوها برای کشف یک قانون کلی
  • چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]