پیش بینی پیشرفت ریاضی با توجه به آمادگی دانش آموزان و کارآمدی معلم در دوره ابتدایی
Predicting math progress according to students preparation and teacher s efficiency in elementary school
نویسندگان :
رقیه گلی زاده ( آموزش و پرورش مرند )
چکیده
این مطالعه آمادگی دانشآموزان برای یادگیری و کارآمدی معلم را به منظور تعیین تأثیر آنها بر پیشرفت ریاضی مقطع ابتدایی مورد بررسی قرار داد. داده های نظرسنجی از 264 دانش آموز پایه های پنجم و ششم و 50 معلم در شهرستان مرند جمع آوری شد. این مطالعه اولین مطالعهای است که از این فرم کوتاه کارآمدی جمعی ویژه معلمان و دانشآموزان ابتدایی استفاده میکند و تحلیل عاملی بر این اساس انجام شد. مدلسازی خطی سلسله مراتبی برای اندازهگیری رابطه بین ادراک معلم از آمادگی دانشآموز برای یادگیری و ادراک دانشآموز از کارآمدی معلم بر پیشرفت ریاضی استفاده شد. نتایج این تحلیلها نشان داد که ادراک دانشآموزان از کارآمدی معلم و ادراک معلمان از آمادگی دانشآموز برای یادگیری، هر کدام سهم قابلتوجهی در واریانس پیشرفت ریاضی پایههای پنجم و ششم داشته است.کليدواژه ها
آمادگی یادگیری، کارآمدی معلم، پیشرفت ریاضی،پایه ابتدایی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:رقیه گلی زاده , 1401 , پیش بینی پیشرفت ریاضی با توجه به آمادگی دانش آموزان و کارآمدی معلم در دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.