تأثیر روشهای نوین تدریس در درس ریاضی بر میزان افزایش انگیزه دانشآموزان دورهی متوسطه اول منطقهی تبادکان شهر مشهد
The effect of new teaching methods in math lesson on increasing the motivation of first secondary students in Tabadakan area of Mashhad city.
نویسندگان :
مهدی خلج ( دانشگاه پیام نور )
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر روشهای نوین تدریس بر میزان افزایش انگیزهی دانشآموزان در درس ریاضی در مقطع مکتوسطهی اول در منطقهی تبادکان شهر مشهد بوده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ اجرا، نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون در دو گروه گواه و آزمایش در یک فصل کتاب درسی ریاضی انجام شد. جامعه آماری کلیهی دانشآموزان دورهی متوسطهی اول منطقهی تبادکان شهر مشهد بود. نمونهی آماری دو کلاس این منطقه که محقق معلم آنها بود به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شد. سپس بصورت تصادفی یکی از کلاسها به عنوان گروه گواه و دیگری به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شد. در کلاس گروه گواه مبحث مورد نظر به شیوهی سنتی و در گروه آزمایش به روش حل مسئله و بارش فکری که یکی از روشهای نوین تدریس است، درس ارائه شد. سپس برای سنجش انگیزهی دانشآموزان از پرسشنامهی هرمنس با کمی تغییر استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که تفاوت معناداری به سود گروه آزمایش در انگیزهی دانشآموزان وجود دارد.کليدواژه ها
روش نوین تدریس، انگیزهی دانشآموزان، روش حل مسئله.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مهدی خلج , 1401 , تأثیر روشهای نوین تدریس در درس ریاضی بر میزان افزایش انگیزه دانشآموزان دورهی متوسطه اول منطقهی تبادکان شهر مشهد , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.