پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی استانداردهای محتوایی ریاضیات ابتدایی مدارس ایران
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی استانداردهای محتوایی ریاضیات ابتدایی مدارس ایران

Examining the content standards of elementary mathematics in Iranian schools
نویسندگان :

الهام جعفری ( آموزش و پرورش شهرستان جویبار )

دانلود فایل   

چکیده

– استانداردهای محتوایی حداقل مورد نیاز در هریک از موضوع های "اعداد و عملیات"، "جبر"، "هندسه"، "اندازه گیری" و "داده ها، آمار و احتمال" را تعیین می کند. استانداردهای فرآیندی در کنار این پنج استاندارد محتوایی، پیکر یکپارچه ریاضی را تشکیل می دهند. در این مقاله به بررسی سهم هریک از پنج استاندارد ریاضی در کتب پایه های اول تا ششم ایتدایی می پردازیم. و مطابقت آن را با استانداردهای NCTM بررسی می کنیم.

کليدواژه ها

استانداردهای محتوایی، ریاضیات ابتدایی، استانداردهای NCTM

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
الهام جعفری , 1401 , بررسی استانداردهای محتوایی ریاضیات ابتدایی مدارس ایران , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ﺑﺮرسی اﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿلی و ﻓﺎﺻﻠﻪ ایجاد شده با ریاضی
  • تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی
  • تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ
  • تحلیل محتوای بخش احتمال کتاب ریاضی پایه هفتم بر حسب تعابیر مختلف احتمال
  • معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • استفاده از نقشه هاي مفهومي در آزمون سازي هندسه مدرسه اي
  • استفاده از نرم افزار جاوا در آموزش ریاضی
  • آموزش راهبردهای حل مسأله به دانشجومعلمان دوره‏ی ابتدایی مبتنی بر حیطه شناختی بلوم
  • بررسی تاثیر تدریس معکوس ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]