پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله شیوه های تدریس مجازی ریاضی و دوره های آنلاین
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

شیوه های تدریس مجازی ریاضی و دوره های آنلاین

Virtual math teaching methods and online courses
نویسندگان :

هادی سعیدی ( دانشگاه پیام نور )

دانلود فایل   

چکیده

بیماری همه گیر جهانی کووید 19 به طور گسترده ای بر آموزش در سراسر جهان تاثیر گذاشت و سناریوهای مختلفی را پیش روی متولیان امر آموزش قرار داد. از آنجایی که همه گیری این ویروس به طور ناگهانی وارد زندگی ما شد، اساتید و معلمان متوجه شدند که بجای تدریس و کلاس حضوری باید سخنرانی کنند آن هم با استفاده از آموزش آنلاين و از این رو در سراسر جهان آموزش مجازی رو به افزايش گذاشت. امروزه تمامی اساتيد و معلمان به دنبال راهکارهایی برای افزایش بازدهی تدریس و آموزش در فضای مجازی هستند، شاید در نگاه اول تدریس در فضای مجازی کاری آسان به نظر برسد اما این موضوع در مورد همه دروس صدق نمی کند و نحوه عملکرد در تدریس هر درس متفاوت می باشد. یکی از چالش برانگیز ترین تدریس ها در کلاس های آنلاین آموزش مجازی ریاضی می باشد. با توجه به مفهومی بودن درس ریاضی نمی توان این انتظار را از دانشجو و دانش آموزان داشت که مفاهیم و فرآیند های ریاضی را تنها با نشستن و نگاه کردن به صفحات کتاب بیاموزند . در اینصورت اساتيد و معلمان ریاضی باید روش های تدریس خود را با ابزارها و نرم افزارهای به روز منطبق کنند و با ایجاد خلاقیت در تدریس مجازی زمینه را برای انتقال مفاهیم ریاضی و یادگیری آسان تر دانشجويان و دانش آموزان فراهم کنند. اساتيد ریاضی باید در نظر داشته باشند همانطور که در کلاس های حضوری نیاز به تکرار، تثبیت مفاهیم ریاضی، تمرین و حل نمونه سوالات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در کلاس های مجازی نیز باید این مسائل مورد توجه قرار بگیرد و این امر مستلزم به کار گیری درست ابزارها و تکنولوژی برای ارائه مطالب درسی است. در ادامه قصد داریم به بررسی شیوه های تدریس مجازی درس ریاضی بپردازیم.

کليدواژه ها

فضاي مجازي، فناوري اطلاعات، کووید19، آموزش رياضي، شیوه تدریس

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
هادی سعیدی , 1401 , شیوه های تدریس مجازی ریاضی و دوره های آنلاین , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تاثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از عوامل موثر در روند یاددهی-یادگیری ریاضی بر روش تدریس
  • بررسی تاثیر تدریس معکوس ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه هفتم شهر کرمان
  • ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان ابتدایی
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
  • فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی
  • بررسی استانداردهای محتوایی در کتاب حسابان1
  • راهبردهای تعمیم در آموزش مشتق در طرح درس معلمان
  • بررسی تاثیر آموزش به روش راهبردهای حل مسأله بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان
  • بررسی تأثیرپذیری آموزش ریاضی با استفاده از نرم افزار رایانه‌ای جئوجبرا بر میزان یادگیری دانش‌آموزان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]