شیوه های تدریس مجازی ریاضی و دوره های آنلاین
Virtual math teaching methods and online courses
نویسندگان :
هادی سعیدی ( دانشگاه پیام نور )
چکیده
بیماری همه گیر جهانی کووید 19 به طور گسترده ای بر آموزش در سراسر جهان تاثیر گذاشت و سناریوهای مختلفی را پیش روی متولیان امر آموزش قرار داد. از آنجایی که همه گیری این ویروس به طور ناگهانی وارد زندگی ما شد، اساتید و معلمان متوجه شدند که بجای تدریس و کلاس حضوری باید سخنرانی کنند آن هم با استفاده از آموزش آنلاين و از این رو در سراسر جهان آموزش مجازی رو به افزايش گذاشت. امروزه تمامی اساتيد و معلمان به دنبال راهکارهایی برای افزایش بازدهی تدریس و آموزش در فضای مجازی هستند، شاید در نگاه اول تدریس در فضای مجازی کاری آسان به نظر برسد اما این موضوع در مورد همه دروس صدق نمی کند و نحوه عملکرد در تدریس هر درس متفاوت می باشد. یکی از چالش برانگیز ترین تدریس ها در کلاس های آنلاین آموزش مجازی ریاضی می باشد. با توجه به مفهومی بودن درس ریاضی نمی توان این انتظار را از دانشجو و دانش آموزان داشت که مفاهیم و فرآیند های ریاضی را تنها با نشستن و نگاه کردن به صفحات کتاب بیاموزند . در اینصورت اساتيد و معلمان ریاضی باید روش های تدریس خود را با ابزارها و نرم افزارهای به روز منطبق کنند و با ایجاد خلاقیت در تدریس مجازی زمینه را برای انتقال مفاهیم ریاضی و یادگیری آسان تر دانشجويان و دانش آموزان فراهم کنند. اساتيد ریاضی باید در نظر داشته باشند همانطور که در کلاس های حضوری نیاز به تکرار، تثبیت مفاهیم ریاضی، تمرین و حل نمونه سوالات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در کلاس های مجازی نیز باید این مسائل مورد توجه قرار بگیرد و این امر مستلزم به کار گیری درست ابزارها و تکنولوژی برای ارائه مطالب درسی است. در ادامه قصد داریم به بررسی شیوه های تدریس مجازی درس ریاضی بپردازیم.کليدواژه ها
فضاي مجازي، فناوري اطلاعات، کووید19، آموزش رياضي، شیوه تدریسکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:هادی سعیدی , 1401 , شیوه های تدریس مجازی ریاضی و دوره های آنلاین , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.