پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها »
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها »

Schemes in creating misunderstandings of the topic "parallel lines with axes"
نویسندگان :

مریم زارع. ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

آموزش مناسب و پيشرفت تحصيلي در رياضيات،‌ مستلزم بررسي موانعي است كه بر سر راه يادگيري دانش آموزان در اين درس وجود دارد. يكي از اين موانع ، بدفهمي هاي دانش آموزان است. تحقيقات آموزشگران رياضي نشان داد كه طرحواره ها مي‌توانند منشا بروز بدفهمي ها باشند . پژوهش حاضر حاصل تجربيات تدريس در كلاس درس رياضيات پايه نهم مي باشد.كه ضمن شناسايي و بيان بدفهمي هاي دانش آموزان در مبحث « خطهاي موازي با محورها » ، طرحواره هايي كه منشأ بروز اين بدفهميها شده اند را مشخص مي كند و راهكارهايي جهت رفع و يا اصلاح آنها ارائه مي‌دهد.

کليدواژه ها

ساخت شناختي،طرحواره،بدفهمي

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مریم زارع. , 1401 , نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها » , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
  • بررسی نقش بازی ها و وسایل کمک آموزشی در یادگیری حل مساله ریاضیات دوره ابتدایی
  • بررسی رابطه بین روشهای تدریس مجازی کارآمد و یادگیری موثر دانش آموزان
  • پیش بینی پیشرفت ریاضی با توجه به آمادگی دانش آموزان و کارآمدی معلم در دوره ابتدایی
  • آموزش و یادگیری تجسم فضایی و درک ساختارها با استفاده از نرم افزار جئوجبرا در درس ریاضی به دانش آموزان ابتدایی
  • تأثیر مدرک تحصیلی آموزگاران در میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی در شهرستان اصلاندوز
  • راهبردهایی نوین در تدریس ریاضیات ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان
  • رویکرد سازنده گرائی در آموزش ریاضی
  • نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)
  • روش I برای یافتن ب.م.م و ک.م.م
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]