پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها »
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها »

Schemes in creating misunderstandings of the topic "parallel lines with axes"
نویسندگان :

مریم زارع. ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

آموزش مناسب و پيشرفت تحصيلي در رياضيات،‌ مستلزم بررسي موانعي است كه بر سر راه يادگيري دانش آموزان در اين درس وجود دارد. يكي از اين موانع ، بدفهمي هاي دانش آموزان است. تحقيقات آموزشگران رياضي نشان داد كه طرحواره ها مي‌توانند منشا بروز بدفهمي ها باشند . پژوهش حاضر حاصل تجربيات تدريس در كلاس درس رياضيات پايه نهم مي باشد.كه ضمن شناسايي و بيان بدفهمي هاي دانش آموزان در مبحث « خطهاي موازي با محورها » ، طرحواره هايي كه منشأ بروز اين بدفهميها شده اند را مشخص مي كند و راهكارهايي جهت رفع و يا اصلاح آنها ارائه مي‌دهد.

کليدواژه ها

ساخت شناختي،طرحواره،بدفهمي

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مریم زارع. , 1401 , نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها » , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • آموزش مجازی به روش کاوشی _ پژوهشی برای دروس ریاضی و علوم پایه چهارم دبستان
  • آموزش ریاضی در متاورس
  • نقش ارزشیابی و استانداردهای آن در آموزش ریاضی
  • آموزش ‏حساب با بهره‌گیری از تاریخ ریاضیات و ادبیات منظوم
  • الگوهای شکلی دو متغیره: پیشنهادی برای مولفان کتاب های درسی ریاضی و معلمان
  • بررسی استانداردهای NCTM در رابطه با موضوع اندازه گیری طول در کتب ریاضی شش پایه ابتدایی کشور ایران
  • بررسی تاثیر کاربست تکنولوژی آموزشی بر میزان اضطراب رياضي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان سمنان
  • رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی
  • تجربه ی زیسته من از رویا تا واقعیت معلمی
  • بررسی بدفهمی های رایج دانش آموزان در مبحث توان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]