پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله چالش ها و فرصت های فضای مجازی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

چالش ها و فرصت های فضای مجازی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی

Challenges and opportunities of virtual space in elementary math education
نویسندگان :

ولی اله کرمی منش ( آموزش و پرورش استان لرستان-منطقه ززوماهرو ) , رامین امیدی نسب ( آموزش و پرورش استثنایی استان لرستان ) , سیده خدیجه موسوی ( آموزش و پرورش استان لرستان ) , سید سجاد راستخانه ( آموزش و پرورش استان لرستان )

دانلود فایل   

چکیده

چکیده: زمینه: فضاي مجازي با هر تعريف و تعبيري، قلمروي وسيع و رو به رشد است. هر روز در آن شاهد نوآوري و ورود نرم افزارهاي جديد هستيم که با توجه به نيازهاي کاربران طراحي و ساخته مي شود .بنابراين، همه ما از کاربران فضاي مجازي و ابزارهايي با هوش مصنوعي شده ايم. تأثیرات فضای مجازی به آموزش نیز کشیده شده است. اثرات فضای مجازی بر آموزش به خصوص آموزش های رسمی در دوران همه گیری کرونا برکسی پوشیده نمی باشد. فضای مجازی به ویژه در این مدت سبب تحول در روش های آموزشی سنتی شده است و این امکان را فراهم کرده است تا طیف وسیعی از دانش آموزان را تحت پوشش شبکه آموزشی در آورده و بخشی از فرآیند آموزش را در این بستر فراهم کند. باتوجه اهمیت روز افزونش نیاز است که به شناخت دقيق اين پديده با همه ابعاد به خصوص فرصت ها و تهديدات آن پرداخته تا بتوانيم آگاهانه به سراغ آن رفته و از آن به بهترین شکل برای پیش برد اهداف آموزشی استفاده کنیم. با توجه به این، هدف از این پژوهش بررسی فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی به منظور بهره گیری بهتر از آن در زمینه آموزش، به خصوص آموزش ریاضی در دوره ابتدایی می باشد. نتیجه گیری: با توجه به بررسی صورت گرفته مشخص گردید که فضای مجازی دارای فرصت ها و تهدید های فراوانی در زمینه آموزش ریاضی دوره ابتدایی می باشد، که در صورت برنامه ریزی و آموزش مناسب می تواند نیل به اهداف آموزشی را هر چه بیشتر محقق نمود.

کليدواژه ها

فضای مجازی، آموزش ریاضی، دوره ابتدایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ولی اله کرمی منش , 1401 , چالش ها و فرصت های فضای مجازی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • بررسی تاثیر روش تدریس آموزگار و نیز گذراندن دوره ی پیش دبستانی درکیفیت آموزش و یادگیری علوم ریاضی دانش آموزان در شهرستان چالوس
  • بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
  • بررسی تاثیر طرح چهار مرحله ای حل مساله ریاضی پولیا بر کار دسته جمعی برای کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان
  • ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم
  • تاثیر ویژگیهای شخصیتی والدین بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی
  • بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش مفاهیم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی
  • بررسی یک میزگرد، حرف دل معلمان و دو پیشنهاد
  • نقش طرحواره ها در ايجاد بدفهمي هاي مبحث« خطهاي موازي با محورها »
  • تاریخ ریاضیات و نقش آن در آموزش ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]