پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله آنالیز اثربخشی برنامه های آموزشی و کارورزی در ارتقای کارآیی و توانایی دانشجومعلمان برای طراحی واحد یادگیری ریاضی دوره ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

آنالیز اثربخشی برنامه های آموزشی و کارورزی در ارتقای کارآیی و توانایی دانشجومعلمان برای طراحی واحد یادگیری ریاضی دوره ابتدایی

Analyzing the effectiveness of educational and internship programs in improving the efficiency and ability of student-teachers to design a mathematics learning unit in elementary school
نویسندگان :

شیوا مفاخری ( دانشگاه فرهنگیان )

دانلود فایل   

چکیده

در این مقاله، به تجزیه و تحلیل برنامه های تﺌوری-عملی دانشجومعلمان آموزش ابتدایی در دروس آموزش ریاضی و طراحی واحدیادگیری ریاضی به صورت موازی، پرداخته شده است. هدف این بررسی، بازسازی و تعیین تصمیمات برنامه ریزی عمومی و موضوعی در ارتباط با آموزش دانشجومعلمان در حوزه ریاضی ابتدایی است، که عموما با روش هایی مشخص می شود که در آنها سرفصل اصلی درس متناسب با سطح شناختی گروه یادگیرنده است. تمرکز اصلی بر جنبه هایی از برنامه ریزی عمومی در برنامه ریزی تخصصی ریاضی ریاضی است، نه برنامه ریزی موضوعی ویژه ایی که منعکس کنندۀ جنبۀ منحصر به فردی از این شاخۀ خاص باشد. نمونه شامل دانشجومعلمان مشغول به تحصیل است، که در دو نقطۀ زمانی ، پیش از کارورزی در دروس تﺌوری و پس از کارورزی و دروس عملی بررسی گردیده اند. نتایج حاصل نشان می دهند که مهارت های برنامه ریزی به صورت قطعی اندازه گیری و پیاده سازی می شوند والبته تصمیم گیری در موضوع های تخصصی دشوارتر از تصمیمات عمومی است. این مهارت ها در دوران آموزش به نحو اساسی افزایش پیدا می کنند و با عوامل فردی و ساختاری با استفاده از تحلیل رگرسیون توجیه می شوند.

کليدواژه ها

آموزش ریاضی,طراحی واحد یادگیری ریاضی,کارورزی,برنامه ریزی درسی,دانشجومعلمان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
شیوا مفاخری , 1401 , آنالیز اثربخشی برنامه های آموزشی و کارورزی در ارتقای کارآیی و توانایی دانشجومعلمان برای طراحی واحد یادگیری ریاضی دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
  • جذابیت ریاضیات با تجویز نسخه هایی در آموزش و ارزیابی
  • مشارکت دانش آموزان در فرآیند مدلسازی ریاضی
  • معرفی ابزار کمک آموزشی الکتریکی برای تدریس جمع و تفریق به دانش‌آموزان پایه اول دبستان
  • بررسی نقش آموزش ریاضی در کاهش اضطراب ریاضی به کمک DEA
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • نقش بازی در آموزش ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • آموزش ریاضی با استفاده از فناوری در فضای مجازی
  • سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی پنجم ابتدایی به روش ویلیام رومی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]