آنالیز اثربخشی برنامه های آموزشی و کارورزی در ارتقای کارآیی و توانایی دانشجومعلمان برای طراحی واحد یادگیری ریاضی دوره ابتدایی
Analyzing the effectiveness of educational and internship programs in improving the efficiency and ability of student-teachers to design a mathematics learning unit in elementary school
نویسندگان :
شیوا مفاخری ( دانشگاه فرهنگیان )
چکیده
در این مقاله، به تجزیه و تحلیل برنامه های تﺌوری-عملی دانشجومعلمان آموزش ابتدایی در دروس آموزش ریاضی و طراحی واحدیادگیری ریاضی به صورت موازی، پرداخته شده است. هدف این بررسی، بازسازی و تعیین تصمیمات برنامه ریزی عمومی و موضوعی در ارتباط با آموزش دانشجومعلمان در حوزه ریاضی ابتدایی است، که عموما با روش هایی مشخص می شود که در آنها سرفصل اصلی درس متناسب با سطح شناختی گروه یادگیرنده است. تمرکز اصلی بر جنبه هایی از برنامه ریزی عمومی در برنامه ریزی تخصصی ریاضی ریاضی است، نه برنامه ریزی موضوعی ویژه ایی که منعکس کنندۀ جنبۀ منحصر به فردی از این شاخۀ خاص باشد. نمونه شامل دانشجومعلمان مشغول به تحصیل است، که در دو نقطۀ زمانی ، پیش از کارورزی در دروس تﺌوری و پس از کارورزی و دروس عملی بررسی گردیده اند. نتایج حاصل نشان می دهند که مهارت های برنامه ریزی به صورت قطعی اندازه گیری و پیاده سازی می شوند والبته تصمیم گیری در موضوع های تخصصی دشوارتر از تصمیمات عمومی است. این مهارت ها در دوران آموزش به نحو اساسی افزایش پیدا می کنند و با عوامل فردی و ساختاری با استفاده از تحلیل رگرسیون توجیه می شوند.کليدواژه ها
آموزش ریاضی,طراحی واحد یادگیری ریاضی,کارورزی,برنامه ریزی درسی,دانشجومعلمانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:شیوا مفاخری , 1401 , آنالیز اثربخشی برنامه های آموزشی و کارورزی در ارتقای کارآیی و توانایی دانشجومعلمان برای طراحی واحد یادگیری ریاضی دوره ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.