پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی

The role of primary education and teachers In the teaching of elementary mathematics sciences
نویسندگان :

سمیه سینائی فرد ( آموزش و پرورش حمیدیه )

دانلود فایل   

چکیده

آموزش و پرورش در هر جامعه ای، رسالتی بزرگ در آموزش مهارت های انتخاب گری، استدلال، تصمیم گیری و حل مسئله دارد که باعث خوب زیستن افراد می گردد. دروس مختلفی که دانش آموزان در دوره ابتدایی با آن آشنا می شوند، آن ها را به جهان و محیط پیرامونشان آشنا می کنند. یکی از این دروس؛ ریاضیات می باشد. از دیدگاه برنامه ریزان، ریاضیات یکی از مواد درسی است، که آموزش و یادگیری آن در جهت انجام دادن چنین رسالتی ضروری است. آموزش و فراگیری ریاضی باعث پرورش قدرت تفکر و خلاقیت می شود که این امر حداقل انتظاری است که از آموزش ریاضی مد نظر می باشد. مقاله حاضر با هدف بررسی نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی نگاشته شده است. به همین منظور ابتدا به تاریخچه، تعریف، ماهیت، اهمیت، اهداف و رویکرد ریاضیات در مقطع ابتدایی پرداخته و سپس فرآیند مراحل دوازده گانه ی آموزش ریاضیات در دوره ی دبستان را بیان نموده و در نهایت به نقش آموزگار در حل مسئله، نحوه استدلال و برهان، نحوه انتقال و ارتباط، رابطه و مفهوم ارتباطات و کاربردهایی برای آموزش ریاضیات در دوره ی ابتدایی پرداخته است. روش این مقاله از نوع کتاب خانه ای و ابزار آن، فیش برداری می باشد. یافته ها بر این موضوع تأکید دارند که؛ هدف کلی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی آمادگی دانش آموز برای یادگیری مادام العمر و توانایی کسب سواد علمی فناورانه برای زندگی در جامعه است. یاددهی و یادگیری مؤثر ریاضیات در دوره ی ابتدایی متکی به عوامل بسیاری است و نمی تواند فقط به برنامه ریزی، محتوا و ارائه درس های مجزا محدود شود. اگر مبنا باشد دانش آموزان به حداکثر توانایی های خود دست یابند، آموزگاران باید به نیازهای دانش آموزان توجه داشته باشند. رسیدگی و در نظر گرفتن نیازهای فرد فرد دانش آموزان امری ساده و آسان نیست، اما اگر انواع راهبردهای تدریس، الگوهای سازمانی و مدیریت کلاس همراه با آماده سازی محتوای درس های ریاضی و نحوه ی تدریس مورد توجه قرار گیرد، می-تواند اثر بخش تر باشد.

کليدواژه ها

آموزش ابتدایی،نقش آموزگاران،علوم ریاضی،ریاضی دوره ی ابتدایی،دبستان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , نقش آموزش ابتدایی و آموزگاران در آموزش علوم ریاضی دوره ی ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • چالش های آموزش مدل سازی ریاضی به دانش آموزا‎ن
  • عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی روستایی
  • کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی
  • رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی
  • تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم
  • چالش ها و فرصت های فضای مجازی در آموزش ریاضی دوره ابتدایی
  • بررسی توانمندی‌های شناختی دانشجویان مهندسی با به‌کارگیری رویکرد مدل‌سازی در تدریس معادلات دیفرانسیل
  • آموزش ریاضی با استفاده از فناوری در فضای مجازی
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]