سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود
Measuring the level of familiarity of fourth and fifth grade female students in Gilan province with the environment and space and identifying existing misunderstandings
نویسندگان :
منصوره موسی پور ( دانشگاه فرهنگیان ) , گلسا پور خرمی ( دانشگاه فرهنگیان )
چکیده
یکی از موانع یادگیری اثربخش ریاضی، بدفهمی ها هستند. رفع بدفهمی ها می تواند باعث یادگیری اثربخش تر و آسان تر ریاضی در دانش آموزان دوره ابتدایی گردد. مفهوم محیط و مفهوم مساحت از مفاهیم کاربردی در درس ریاضی دوره ابتدایی هستند. در این پژوهش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط و مساحت مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج پژوهش نشان می دهد که توانمندی دانش آموزان در حل مسائل محیط و مساحت در حد متوسط به پایین قرار دارد به طوری که 31/6 درصد از دانش آموزان پایه چهارم و 38/3 از دانش آموزان پایه پنجم به بیش از نیمی از سوالات پاسخ درست داده اند. از بدفهمی های شناسایی شده در این پژوهش می توان، اشتباه گرفتن مفهوم محیط و مساحت با هم، اشتباه گرفتن فرمول محیط و مساحت با هم، اشتباه گرفتن واحدهای محیط و مساحت با هم، در نظر گرفتن خطوط داخلی در محاسبه محیط را نام برد.کليدواژه ها
محیط، مساحت، دوره ابتدایی، بدفهمی، آزمون تیمز.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:منصوره موسی پور , 1401 , سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.