پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود

Measuring the level of familiarity of fourth and fifth grade female students in Gilan province with the environment and space and identifying existing misunderstandings
نویسندگان :

منصوره موسی پور ( دانشگاه فرهنگیان ) , گلسا پور خرمی ( دانشگاه فرهنگیان )

دانلود فایل   

چکیده

یکی از موانع یادگیری اثربخش ریاضی، بدفهمی ها هستند. رفع بدفهمی ها می تواند باعث یادگیری اثربخش تر و آسان تر ریاضی در دانش آموزان دوره ابتدایی گردد. مفهوم محیط و مفهوم مساحت از مفاهیم کاربردی در درس ریاضی دوره ابتدایی هستند. در این پژوهش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط و مساحت مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج پژوهش نشان می دهد که توانمندی دانش آموزان در حل مسائل محیط و مساحت در حد متوسط به پایین قرار دارد به طوری که 31/6 درصد از دانش آموزان پایه چهارم و 38/3 از دانش آموزان پایه پنجم به بیش از نیمی از سوالات پاسخ درست داده اند. از بدفهمی های شناسایی شده در این پژوهش می توان، اشتباه گرفتن مفهوم محیط و مساحت با هم، اشتباه گرفتن فرمول محیط و مساحت با هم، اشتباه گرفتن واحدهای محیط و مساحت با هم، در نظر گرفتن خطوط داخلی در محاسبه محیط را نام برد.

کليدواژه ها

محیط، مساحت، دوره ابتدایی، بدفهمی، آزمون تیمز.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
منصوره موسی پور , 1401 , سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی استانداردهای محتوایی در کتاب حسابان1
  • تأثیر آموزش نرم‌افزار جئوجبرا در فضای مجازی بر مهارت حل‌‌مسأله و گرایش- اجتناب حل‌مسأله دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400
  • بررسی دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی در رابطه با بدفهمی های دانش آموزان در حل مسائل کسرها
  • مقایسه خودکارآمدی ریاضی در دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی با و بدون تجربه گذراندن دوره پیش‌دبستان
  • بررسی یکی از عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان در انتخاب رشته ریاضی
  • معلمان ابتدایی و آشنایی با علوم شناختی و تأثیر آن بر آموزش ریاضی
  • بررسی تاثیر روش تدریس آموزگار و نیز گذراندن دوره ی پیش دبستانی درکیفیت آموزش و یادگیری علوم ریاضی دانش آموزان در شهرستان چالوس
  • تجربه ی زیسته من از رویا تا واقعیت معلمی
  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • چالش های آموزش مدل سازی ریاضی به دانش آموزا‎ن
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]