ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبکهای یادگیری همگرا واگرا بر آنها
Evaluation of students mathematical performance in the function by designing its conceptual map and the effect of convergent and divergent learning styles on them
نویسندگان :
علی جعفری ( آموزش وپرورش ) , حجت فرتاش راد ( آموزش وپرورش )
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی و ارتباط آن با سبکهای یادگیری همگرا و واگرا است. برای این منظور در یک مطالعه موردی 105 دانش آموز پسر رشته ریاضی در مقطع پیش دانشگاهی (چهارم دبیرستان) در دبیرستانهای عادی دولتی شهر نیشابور مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این تحقیق ابتدا نوع سبکهای یاد گیری همگرا /واگرای دانش آموزان توسط یک آزمون تعیین شد و سپس از آنها خواسته شد تا نقشه مفهومی تابع سینوس یا کسینوس را رسم کنند. با مقایسه ضریب همبستگی نمرههای این دو آزمون، مشخص شد که بین نوع سبکهای یادگیری همگرا و واگرا و نمره آزمون نقشه مفهومی رابطه معنی داری وجود دارد و همچنین افراد با سبکهای یادگیری واگرا عملکرد مطلوبتری در طراحی نقشههای مفهومی تابع دارند.کليدواژه ها
نقشه مفهومی، سبکهای یادگیری همگرا / واگرا، تابعکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبکهای یادگیری همگرا واگرا بر آنها , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.