پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها

Evaluation of students mathematical performance in the function by designing its conceptual map and the effect of convergent and divergent learning styles on them
نویسندگان :

علی جعفری ( آموزش وپرورش ) , حجت فرتاش راد ( آموزش وپرورش )

دانلود فایل   

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی و ارتباط آن با سبک‌های یادگیری همگرا و واگرا است. برای این منظور در یک مطالعه موردی 105 دانش آموز پسر رشته ریاضی در مقطع پیش دانشگاهی (چهارم دبیرستان) در دبیرستان‌های عادی دولتی شهر نیشابور مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این تحقیق ابتدا نوع سبک‌های یاد گیری همگرا /واگرای دانش آموزان توسط یک آزمون تعیین شد و سپس از آنها خواسته شد تا نقشه مفهومی تابع سینوس یا کسینوس را رسم کنند. با مقایسه ضریب همبستگی نمره‌های این دو آزمون، مشخص شد که بین نوع سبک‌های یادگیری همگرا و واگرا و نمره آزمون نقشه مفهومی رابطه معنی داری وجود دارد و همچنین افراد با سبک‌های یادگیری واگرا عملکرد مطلوب‌تری در طراحی نقشه‌های مفهومی تابع دارند.

کليدواژه ها

نقشه مفهومی، سبک‌های یادگیری همگرا / واگرا، تابع

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید
  • دانش محتوایی – پداگوژیکی فناورانه ی معلم و آموزش ریاضی در عصر دیجیتال
  • استدلال استقرایی دانش‌آموزان ابتدایی در الگوها برای کشف یک قانون کلی
  • تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ
  • چالش تقلب در ارزشیابی مجازی وتبدیل آن به فرصتی جهت یادگیری ریاضی
  • تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در بهبود یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه4 تبریز در سال تحصیلی401-400
  • مشارکت اولیا در فرآیند آموزش ریاضی با طرح مسئله ی بررسی حالتهای ممکن از مبحث آمار و احتمال ریاضی پایه ی هشتم
  • ارزشیابی عملکردی بررسی رابطه فیثاغورس در اشکال مختلف هندسی و مدل سازی
  • تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه دهم رشته ریاضی و تجربی با رویکرد زمینه محور
  • شیوه های موثر در فرایند یاددهی -یادگیری ریاضیات
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]