پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم

the relationship between elementary teachers mathematics knowledge and mathematics education in middle and high school
نویسندگان :

مریم اسدی ( دانشگاه یاسوج )

دانلود فایل   

چکیده

در این مقاله سعی شده است به ارتباط میان دانش ریاضی آموزگاران دوره ابتدایی و سطح علمی ریاضیات دانش آموزان در مقاطع متوسطه اول و دوم پرداخته شود. پرواضح است که آموزش صحیح و اصولی آموزگاران ابتدایی تاثیر بسزایی در سواد ریاضی دانش آموزان دارد. اما سوال این است که آیا تمام معلمان مقطع ابتدایی از دانش و مهارت کافی برای تدریس ریاضیات برخوردار هستند یا خیر؟ نظر به اینکه در طی سالهای اخیر، پذیرش معلمان ابتدایی از نهضت سوادآموزی، مهدکودکها و... صورت گرفت و بسیاری از این پذیرفته شدگان از رشته هایی غیرآموزشی مانند مهندسی کشاورزی، دامپروری و... بودند، نیاز ملموس و مبرم به برگزاری دوره های ضمن خدمت احساس گردید و همین امر ما را بر آن داشت تا در سمت سرگروه های آموزشی دروس تخصصی، بررسی میدانی از وضعیت این آموزگاران آینده به عمل آوریم. این مقاله نتایج تحقیقات بر 120 آموزگار مقطع ابتدایی شاغل در اداره آموزش و پرورش منطقه گله دار است که در قالب یک آزمون 15 سوالی از مطالب پایه ریاضیات و برخی سرفصلهای پرتکرار کتب ریاضی ابتدایی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند. نتایج به قدری تامل برانگیز و دور از انتظار بود که لازم دیدیم این بررسی را در قالب یک مقاله پژوهشی به رشته تحریر در آوریم تا زنگ خطری در زمینه آموزش ریاضیات کشور به صدا در آورده شود.

کليدواژه ها

آموزگار، سواد ریاضی، متوسطه، دانش آموز

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مریم اسدی , 1401 , ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش؛ چالش ها و فرصت ها
  • یادگیری ریاضیات با استم بر اساس مهارت های قرن بیست و یکم ( مطالعه مروری)
  • تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم
  • مقایسه روش تدریس بارش مغزي با روش سنتی معلم محور برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و افزایش میانگین نمرات آنان
  • بررسی تاثیر نقشه ذهنی در یادگیری اثربخش دانش آموزان ابتدایی
  • تاریخ ریاضیات و نقش آن در آموزش ریاضی
  • بررسی کتاب حسابان1 یازدهم ریاضی
  • بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
  • بررسی روش های نوین تدریس (دست ورزی و بازی) در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • جایگاه ضعیف روش تفکر رایانشی در سرفصل های درسی ممقطع دبیرستان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]