ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم
the relationship between elementary teachers mathematics knowledge and mathematics education in middle and high school
نویسندگان :
مریم اسدی ( دانشگاه یاسوج )
چکیده
در این مقاله سعی شده است به ارتباط میان دانش ریاضی آموزگاران دوره ابتدایی و سطح علمی ریاضیات دانش آموزان در مقاطع متوسطه اول و دوم پرداخته شود. پرواضح است که آموزش صحیح و اصولی آموزگاران ابتدایی تاثیر بسزایی در سواد ریاضی دانش آموزان دارد. اما سوال این است که آیا تمام معلمان مقطع ابتدایی از دانش و مهارت کافی برای تدریس ریاضیات برخوردار هستند یا خیر؟ نظر به اینکه در طی سالهای اخیر، پذیرش معلمان ابتدایی از نهضت سوادآموزی، مهدکودکها و... صورت گرفت و بسیاری از این پذیرفته شدگان از رشته هایی غیرآموزشی مانند مهندسی کشاورزی، دامپروری و... بودند، نیاز ملموس و مبرم به برگزاری دوره های ضمن خدمت احساس گردید و همین امر ما را بر آن داشت تا در سمت سرگروه های آموزشی دروس تخصصی، بررسی میدانی از وضعیت این آموزگاران آینده به عمل آوریم. این مقاله نتایج تحقیقات بر 120 آموزگار مقطع ابتدایی شاغل در اداره آموزش و پرورش منطقه گله دار است که در قالب یک آزمون 15 سوالی از مطالب پایه ریاضیات و برخی سرفصلهای پرتکرار کتب ریاضی ابتدایی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند. نتایج به قدری تامل برانگیز و دور از انتظار بود که لازم دیدیم این بررسی را در قالب یک مقاله پژوهشی به رشته تحریر در آوریم تا زنگ خطری در زمینه آموزش ریاضیات کشور به صدا در آورده شود.کليدواژه ها
آموزگار، سواد ریاضی، متوسطه، دانش آموزکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:مریم اسدی , 1401 , ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.