تاثیر آموزش معکوس برانگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهر همدان در دوران کرونا
The effect of reverse education on the academic motivation of the 11th grade female students of Hamadan during the Corona era
نویسندگان :
ماندانا مکاری ( دانشگاه آزاد همدان ) , آزاده قنادیان ( آموزش و پرورش ) , طاهر لطفی ( دانشگاه آزاد همدان )
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش به روش معکوس بر انگیزش تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان پایه یازدهم در دوران کرونا صورت گرفته است. روش پژوهش از نوع نیمهآزمایشی است که در دو گروه گواه و آزمایش اجرا شد. جامعهآماری را دانشآموزان دختر یک دبیرستان دخترانه شهرستان همدان در سال تحصیلی 1401-1400 تشکیل داده است. نمونه پژوهشی شامل دو گروه 20 نفری از دانشآموزان دختر پایه یازدهم مدرسه میباشد. بدینصورت که ابتدا یک مدرسه از مدارس شهر همدان که به صورت همگن دانشآموزان آن ثبتنام میکردند انتخاب شد و سپس دو کلاس از مدرسه جهت آزمایش در نطر گرفته شد. یک کلاس به عنوان گروه گواه و یک کلاس به عنوان گروه آزمایش مشخص شد. برای آزمایش انگیزش تحصیلی از پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر استفاده شد. در این تحقیق نشان داده شد که آموزش معکوس بر تقویت انگیزش تحصیلی دانشآموزان در دوران کرونا مؤثر بوده است.کليدواژه ها
آموزش معکوس، انگیزش تحصیلی، دانش آموزان، درس ریاضیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ماندانا مکاری , 1401 , تاثیر آموزش معکوس برانگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهر همدان در دوران کرونا , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.