پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تاثیر آموزش معکوس برانگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهر همدان در دوران کرونا
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تاثیر آموزش معکوس برانگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهر همدان در دوران کرونا

The effect of reverse education on the academic motivation of the 11th grade female students of Hamadan during the Corona era
نویسندگان :

ماندانا مکاری ( دانشگاه آزاد همدان ) , آزاده قنادیان ( آموزش و پرورش ) , طاهر لطفی ( دانشگاه آزاد همدان )

دانلود فایل   

چکیده

تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش به روش معکوس بر انگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش‌آموزان پایه یازدهم در دوران کرونا صورت گرفته است. روش پژوهش از نوع نیمه‌آزمایشی است که در دو گروه گواه و آزمایش اجرا شد. جامعه‌آماری را دانش‌آموزان دختر یک دبیرستان دخترانه شهرستان همدان در سال تحصیلی 1401-1400 تشکیل داده است. نمونه پژوهشی شامل دو گروه 20 نفری از دانش‌آموزان دختر پایه یازدهم مدرسه می‌باشد. بدین‌صورت که ابتدا یک مدرسه از مدارس شهر همدان که به صورت همگن دانش‌آموزان آن ثبت‌نام می‌کردند انتخاب شد و سپس دو کلاس از مدرسه جهت آزمایش در نطر گرفته شد. یک کلاس به عنوان گروه گواه و یک کلاس به عنوان گروه آزمایش مشخص شد. برای آزمایش انگیزش تحصیلی از پرسش‌نامه انگیزش تحصیلی هارتر استفاده شد. در این تحقیق نشان داده شد که آموزش معکوس بر تقویت انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا مؤثر بوده است.

کليدواژه ها

آموزش معکوس، انگیزش تحصیلی، دانش آموزان، درس ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ماندانا مکاری , 1401 , تاثیر آموزش معکوس برانگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهر همدان در دوران کرونا , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی روستایی
  • معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح
  • تاثیر روش فعال تدریس بر پیشرفت تحصیلی و خودباوری دانش‌آموزان
  • دریافت عددی: بنیان ساخت ریاضیات در مغز کودکان
  • جذابیت ریاضیات با تجویز نسخه هایی در آموزش و ارزیابی
  • تحلیل محتوای بخش احتمال کتاب ریاضی پایه هفتم بر حسب تعابیر مختلف احتمال
  • بررسی مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان دوره ابتدایی در شبکه شاد
  • ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم
  • بیانی ابتکاری و آسان تر برای مشتق گیری لگاریتمی
  • بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]