بررسی استانداردهای محتوایی در کتاب حسابان1
Examining the standard contexts of the book Hessaban(1)
نویسندگان :
هما ترحمی ( آموزش و پرورش سمنان ) , صفورا اکبری ( آموزش و پرورش سمنان )
چکیده
در این پژوهش ما به تحلیل کمی و کیفی کتاب حسابان1 پرداختیم . از روش ویلیام رومی برای بررسی متن استفاده شد و ضریب درگیری متن 55/0 بدست آمد. بنابراین متن فعال است. ضریب درگیری تصاویرنشان داد که تصاویر کتاب توانایی اندیشیدن و تفکر را در فراگیران ایجاد می کند. تعیین سطح خوانایی کلوز نشان داد متن مناسب با سطح آموزشی فراگیران در کلاس درس است. تناسب با اسناد بالا دستی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت و نتیجه شد که عناصر تعقل و ایمان و اخلاق باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در مورد توجه به ساحت های شش گانه به تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای توجه کمی شده بود. ارتباط طولی کتاب با کتب ریاضی پایه های قبل وبعد بررسی شد.که برای تدریس بسیار لازم است استفاده از نقشه مفهومی یا جمع بندی در پایان فصول ضروری به نظر می رسد که در این کتاب وجود ندارد.کليدواژه ها
تحلیل،روش ویلیام رومی، تعیین سطح خوانایی کلوز، ساحتهای ششگانه ، نقشه مفهومیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:هما ترحمی , 1401 , بررسی استانداردهای محتوایی در کتاب حسابان1 , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.