پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی استانداردهای محتوایی در کتاب حسابان1
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی استانداردهای محتوایی در کتاب حسابان1

Examining the standard contexts of the book Hessaban(1)
نویسندگان :

هما ترحمی ( آموزش و پرورش سمنان ) , صفورا اکبری ( آموزش و پرورش سمنان )

دانلود فایل   

چکیده

در این پژوهش ما به تحلیل کمی و کیفی کتاب حسابان1 پرداختیم . از روش ویلیام رومی برای بررسی متن استفاده شد و ضریب درگیری متن 55/0 بدست آمد. بنابراین متن فعال است. ضریب درگیری تصاویرنشان داد که تصاویر کتاب توانایی اندیشیدن و تفکر را در فراگیران ایجاد می کند. تعیین سطح خوانایی کلوز نشان داد متن مناسب با سطح آموزشی فراگیران در کلاس درس است. تناسب با اسناد بالا دستی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت و نتیجه شد که عناصر تعقل و ایمان و اخلاق باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در مورد توجه به ساحت های شش گانه به تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای توجه کمی شده بود. ارتباط طولی کتاب با کتب ریاضی پایه های قبل وبعد بررسی شد.که برای تدریس بسیار لازم است استفاده از نقشه مفهومی یا جمع بندی در پایان فصول ضروری به نظر می رسد که در این کتاب وجود ندارد.

کليدواژه ها

تحلیل،روش ویلیام رومی، تعیین سطح خوانایی کلوز، ساحتهای ششگانه ، نقشه مفهومی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
هما ترحمی , 1401 , بررسی استانداردهای محتوایی در کتاب حسابان1 , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • اهمیت آموزش صحیح مراحل تدریس کشف رابطه ی الگو در پایه چهارم به عنوان سازنده پل یادگیری دنباله ها و جمله ی عمومی در ریاضیات پایه دهم تجربی
  • نقش بازی و معما در یادگیری ریاضیات
  • تاثیر خودکارآمدی بر پیشرفت درس ریاضی پایه پنجم
  • افت کیفیت وکمیت آموزش ریاضی در مدارس ودانشگاه ها وچگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
  • بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی
  • راهکارهای ایجاد علاقه در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
  • آموزش کاربردهای ریاضیات و هندسه در هنر و صنایع دستی و تاثیر آن بر تمایل دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و مهندسی
  • راهکارهای طراحی سؤالات معیار
  • آموزش و یادگیری تجسم فضایی و درک ساختارها با استفاده از نرم افزار جئوجبرا در درس ریاضی به دانش آموزان ابتدایی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]