تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید
The effect of full-scale teaching on the development of interest in mathematics in the fifth grade students of Narjes Elementary School in Euclid.
نویسندگان :
محسن ظهیری ( آموزش و پرورش ) , سمیه زرینکلاه ( آموزش و پرورش ) , اعظم محرابی ( آموزش و پرورش ) , مریم فخری ( آموزش و پرورش )
چکیده
درس ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام دوره های تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس آموزگار، تجربه های ناموفق و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی در این درس دچار بی علاقگی می شوند. این عدم علاقه از سوی دانش آموزان ، در نهایت منجر به ناتوانی در یادگیری می شود . رابطه میان علاقه و یادگیری سالهاست که مورد توجه دست اندرکاران نظامهای آموزشی است .آموزش و پرورش به عنوان متولي فرآیند تعلیم و تربيت و مهمترين نهاد آموزش رسمي کشور، طراحي، تدوين واجراي سند تحول بنیادین را به منظور ارتقا کیفیت آموزش از سال 1390 در دستور کار خود قرار داده است. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک هدف ویژه در نظام آموزش کشور، در رشد توانمندی گستردة دانش آموزان و معلمان بسیار مؤثر است . با تدریس تمام ساحتی معلمان و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی و ارایه مطالب درسی به وسیله بازی ، با توجه به ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت، به ساده سازی مفاهیم و ایجاد علاقه و انگیزه و در نهایت به پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی در دانش آموزان دست خواهیم یافت .هدف این پژوهش لزوم توجه به ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت درتدریس درس ریاضی پایه پنجم و ایجاد علاقه وایجاد نگرش مثبت در دانش آموزان نسبت به این درس می باشد.با توجه به شواهد موجود و نظر اولیا و نتایج ارزشیابی از درس تقارن به این نتیجه رسیدیم که دانش آموزان علاقه زیادی نسبت به مفاهیم این درس پیدا کرده وانگیزه یادگیری در آنان افزایش پیدا کرده استکليدواژه ها
اموزش ریاضیات ، ساحت های ششگانه ، تدریس تمام ساحتی ، نگرش مثبت ، تقارنکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محسن ظهیری , 1401 , تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.