پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید

The effect of full-scale teaching on the development of interest in mathematics in the fifth grade students of Narjes Elementary School in Euclid.
نویسندگان :

محسن ظهیری ( آموزش و پرورش ) , سمیه زرینکلاه ( آموزش و پرورش ) , اعظم محرابی ( آموزش و پرورش ) , مریم فخری ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

درس ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام دوره های تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس آموزگار، تجربه های ناموفق و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی در این درس دچار بی علاقگی می شوند. این عدم علاقه از سوی دانش آموزان ، در نهایت منجر به ناتوانی در یادگیری می شود . رابطه میان علاقه و یادگیری سالهاست که مورد توجه دست اندرکاران نظامهای آموزشی است .آموزش و پرورش به عنوان متولي فرآیند تعلیم و تربيت و مهمترين نهاد آموزش رسمي کشور، طراحي، تدوين واجراي سند تحول بنیادین را به منظور ارتقا کیفیت آموزش از سال 1390 در دستور کار خود قرار داده است. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک هدف ویژه در نظام آموزش کشور، در رشد توانمندی گستردة دانش آموزان و معلمان بسیار مؤثر است . با تدریس تمام ساحتی معلمان و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی و ارایه مطالب درسی به وسیله بازی ، با توجه به ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت، به ساده سازی مفاهیم و ایجاد علاقه و انگیزه و در نهایت به پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی در دانش آموزان دست خواهیم یافت .هدف این پژوهش لزوم توجه به ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت درتدریس درس ریاضی پایه پنجم و ایجاد علاقه وایجاد نگرش مثبت در دانش آموزان نسبت به این درس می باشد.با توجه به شواهد موجود و نظر اولیا و نتایج ارزشیابی از درس تقارن به این نتیجه رسیدیم که دانش آموزان علاقه زیادی نسبت به مفاهیم این درس پیدا کرده وانگیزه یادگیری در آنان افزایش پیدا کرده است

کليدواژه ها

اموزش ریاضیات ، ساحت های ششگانه ، تدریس تمام ساحتی ، نگرش مثبت ، تقارن

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محسن ظهیری , 1401 , تاثیر تدریس تمام ساحتی بر ایجاد علاقه به درس ریاضیات در دانش آموزان پایه پنجم دبستان نرجس شهرستان اقلید , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی روش های نوین تدریس (دست ورزی و بازی) در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
  • چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
  • اثربخشی آموزشهای مجازی بر افزایش یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی
  • بررسی میزان به کارگیری استانداردها وشاخص های عملکردی سواداطلاعاتی رسانه ای بین مدیران دبستان های استان کرمان
  • آشنا کردن دانش آموزان با کاربرد ریاضی در زندگی واقعی
  • بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
  • ﺑﺮرسی اﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿلی و ﻓﺎﺻﻠﻪ ایجاد شده با ریاضی
  • تاثیر روش تدریس حل مساله بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم شهر مرودشت
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان1 پایه یازدهم رشته‌ی ریاضی-فیزیک
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]