ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
provide experience and training of colleeagues with a reliance on tangible mathematics using games and puzzles
نویسندگان :
مریم رستمی کرم اله ( آموزگار )
چکیده
یکی از چالش هایی که در آموزش مطرح است ، این است که باید در آموزش از روش هایی استفاده شود که به روز و جذاب باشد و یادگیری عمیق تری را ایجاد کند که متاسفانه گاه چنین نیست . عوامل متعددی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش داشته است که یکی از عوامل روش تدریس است با توجه به اینکه امروزه روش تدریس فعال استفاده از " بازی " است و بازی با ایجاد انگیزه در دانش آموزان می تواند به عملکرد و پیشرفت بیشتر دانش آموزان کمک کند..آموزش از راه بازی و معما چند مزیت دارد ، از آنجایی که دانش آموزان بازی را دوست دارند و نیز در موقعیت های پیچیده زندگی و مفاهیم مشکل آموزشی را به گونه ای ساده نمایان می کند ، آنها دچار رخوت نمی شوند و در نتیجه مفاهیم را به راحتی می آموزند .در این مقاله سعی شده است ضمن بیان اهمیت بازی در یادگیری ریاضی دوره ی ابتدایی به ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معما های ریاضی بررسی شود. *کلید واژه ها : آموزش از طریق بازی ، پیشرفت تحصیلی ، یادگیری ، روش تدریس فعال ، ملموس سازی ،کليدواژه ها
*کلید واژه ها، آموزش از طریق بازی ، پیشرفت تحصیلی ، یادگیری ، روش تدریس فعال ، ملموس سازیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.