بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی
Investigating the lived experience of elementary teachers in the use of educational games in learning mathematics
نویسندگان :
راحله زارع زاده مهريزي ( آموزش و پرورش ) , خديجه امراني ( آموزش و پرورش ) , سيده سهيلا طاهري ( آموزش و پرورش ) , ريحانه سادات ميرحسيني ( آموزش و پرورش )
چکیده
چکیده-هدف این پژوهش, مطالعه تجربیات معلمان از کاربرد بازی آموزشی در آموزش ریاضیات ابتدایی است.این مطالعه به شیوه کیفی و به روش پدیدارشناسی با نمونه گیری هدفمند و به منظور جمع آوری داده ها از مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته با18نفر از معلمان آگاه و بارعایت اصل اشباع نظری انجام گرفته است.مصاحبه ها ضبط،سپس به صورت کتبی اجرا و به روش پیشنهادی اسمیت(1995)تجزیه و تحلیل شده اند.یافته های حاصل از تجربیات معلمان در3مضمون اصلی: شناختی، احساسی، آمادگی برای عمل و چندین مضمون فرعی بیان شده است. این یافته ها می توانند تصویری روشن از تجربه معلمان در خصوص کاربرد بازی آموزشی در آموزش ریاضیات ابتدایی ارائه دهند و ابعاد و زوایای آن را بهتر روشن سازد.استفاده از این روش می تواند تاثیر زیادی برعملکرد و موفقیت دانش آموزان در درس ریاضیات داشته باشد.کليدواژه ها
پدیدار شناسی، تجربه زیسته، ریاضی، بازی آموزشی, معلمان ابتداییکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.