پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی

Investigating the lived experience of elementary teachers in the use of educational games in learning mathematics
نویسندگان :

راحله زارع زاده مهريزي ( آموزش و پرورش ) , خديجه امراني ( آموزش و پرورش ) , سيده سهيلا طاهري ( آموزش و پرورش ) , ريحانه سادات ميرحسيني ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

چکیده-هدف این پژوهش, مطالعه تجربیات معلمان از کاربرد بازی آموزشی در آموزش ریاضیات ابتدایی است.این مطالعه به شیوه کیفی و به روش پدیدارشناسی با نمونه گیری هدفمند و به منظور جمع آوری داده ها از مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته با18نفر از معلمان آگاه و بارعایت اصل اشباع نظری انجام گرفته است.مصاحبه ها ضبط،سپس به صورت کتبی اجرا و به روش پیشنهادی اسمیت(1995)تجزیه و تحلیل شده اند.یافته های حاصل از تجربیات معلمان در3مضمون اصلی: شناختی، احساسی، آمادگی برای عمل و چندین مضمون فرعی بیان شده است. این یافته ها می توانند تصویری روشن از تجربه معلمان در خصوص کاربرد بازی آموزشی در آموزش ریاضیات ابتدایی ارائه دهند و ابعاد و زوایای آن را بهتر روشن سازد.استفاده از این روش می تواند تاثیر زیادی برعملکرد و موفقیت دانش آموزان در درس ریاضیات داشته باشد.

کليدواژه ها

پدیدار شناسی، تجربه زیسته، ریاضی، بازی آموزشی, معلمان ابتدایی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • راهکارهای رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم در یادگیری فهم مقاطع مخروطی و معادلات مقاطع مخروطی در درس هندسه
  • چالش تقلب در ارزشیابی مجازی وتبدیل آن به فرصتی جهت یادگیری ریاضی
  • بررسی تاثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از عوامل موثر در روند یاددهی-یادگیری ریاضی بر روش تدریس
  • تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ
  • آموزش ریاضی با استفاده از فناوری در فضای مجازی
  • پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در ایران
  • مقدمه‌ای بر یادگیری به شیوه کلاس معکوس
  • بررسی تاثیر کاربست تکنولوژی آموزشی بر میزان اضطراب رياضي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان سمنان
  • معما، سرگرمی و بازی ریاضی ابزاری برای یادگیری ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی ریاضی دوره ی ابتدایی براساس مؤلفه های هوش های چندگانه: روش آنتروپی شانون
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]