پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)

Ask the name of your savior from the mirror! (A review of self-assessment techniques in sixth grade mathematics)
نویسندگان :

فاطمه سلیمیان ریزی ( آموزش و پرورش باغبهادران )

دانلود فایل   

چکیده

این مقاله از نوع مروری بوده و به بررسی استراتژی محور خودسنجی در تالیف های اخیر جهانی می پردازد. کم رنگ بودن نقش خود سنجشی، سو برداشت‌ها در این موضوع نداشتن، جایگاه رسمی در برنامه ریزی درسی و جایگاه غیر رسمی در فرهنگ سنجش کلاسی آموزش ریاضی کشورمان ضرورت این مطالعه را تبیین می‌کند. از سوی دیگر حتی آن دسته از دانش آموزانی که مشتاق به مالکیت یادگیری خود هستند، اغلب نمی دانند چگونه کار سنجش خود را انجام دهند به همین دلیل است که نقش معرفی تکنیک های خودسنجی با راهنمایی صریح و همراه مصداق می‌تواند از گام‌های اولیه در این حوزه باشد. در مطالعه پیش‌رو ده تکنیک خود سنجی به همراه مثال‌هایی از کتاب ریاضی ششم ابتدایی گردآوری شده است.

کليدواژه ها

آموزش ریاضی، سنجش، خودسنجی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فاطمه سلیمیان ریزی , 1401 , نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی) , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ارائه مدلی برای طراحی تکلیف یادگیری ریاضی
  • بررسی تاثیر آگاهی معلمان دوره ابتدایی از عوامل موثر در روند یاددهی-یادگیری ریاضی بر روش تدریس
  • اضطراب ریاضی ؛ چالشی در آموزش ریاضی
  • استفاده از شیوه مدل‌سازی در مفاهیم ریاضی
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • بازی ها و تأثیر آن در یادگیری ریاضی
  • توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • بررسی اثربخشی تدریس معکوس ریاضی در دوران پاندمی کرونا بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم ناحیه یک شهر مشهد در سال تحصیلی 1401-1400
  • معرفی دو بازی برای کمک به یادگیری و رفع بدفهمی مفهوم جمع و تفریق اعداد صحیح
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]