پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد

math 4
نویسندگان :

عبدالله عزیزی ( آموزش و پرورش ) , شهناز عزیزی ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

هدف این پژوهش بررسی کتاب ریاضی پایه چهارم ابتدایی جدیدالتالیف (1393) و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد می باشد. ویژگی های کتاب، ساختار کتاب، ساختار هر فصل، ساختار هر درس، بررسی، و شاخص های مورد توجه در تالیف کتاب، فرایند و مراحل آموزش (فعالیت، کار در کلاس، تمرین) کتاب نوشته شده است. و با ساختار کتاب ریاضی پایه های دوم و سوم ابتدایی مقایسه گردید. در ادامه، روش تحليل محتوای خلاقیت گیلفورد برای کتاب انجام شده است. براي اين كار ابتدا كتاب به 4 قسمت معما و سرگرمي ، فعاليت ها ، تمرين هاي كلاسي و اشكال تقسيم شده است. سپس عوامل خلاقيت گيلفورد براي هر 4 مورد بررسي شده است. با استفاده از جدول در اين تحقيق نتايج بدست آمده نشان می دهد كه كتاب رياضي چهارم دبستان به سطح حافظه واگرا توجه كمي داشته است. لذا مي توان گفت رياضي چهارم دبستان به خوبي زمينه لازم براي بروز خلاقيت را فراهم نمي كند. این پژوهش قابل استفاده برای آموزگاران ابتدایی، به خصوص آموزگاران پایه ی چهارم می باشد.

کليدواژه ها

ریاضی، پایه ی چهارم، ابتدایی، بررسی، تحلیل، خلاقیت، روش گیلفورد

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عبدالله عزیزی , 1401 , بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر روش‌های نوین تدریس در درس ریاضی بر میزان افزایش انگیزه دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه اول منطقه‌ی تبادکان شهر مشهد
  • بررسی چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری دروس ریاضی برای دانش آموزان متوسطه دوم
  • پیامدهای آموزش مجازی ریاضی در ایران
  • شیوه های تدریس مجازی ریاضی و دوره های آنلاین
  • تاثیر آموزش معکوس برانگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهر همدان در دوران کرونا
  • تأثير استفاده از وسیله های آموزشی و رایانه در بهبود یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه4 تبریز در سال تحصیلی401-400
  • بررسی اختلال یادگیری در درس ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه دوم و سوم ابتدایی ناحیه دو شهر یزد در سال تحصیلی 1401-1400
  • اثربخشی آموزشهای مجازی بر افزایش یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان مقطع ابتدایی
  • بررسی نقش انعطاف‌پذیری شناختی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی دانش‌آموزان
  • استانداردهای ارزشیابی و نقش آزمون های مختلف در آموزش ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]