بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
math 4
نویسندگان :
عبدالله عزیزی ( آموزش و پرورش ) , شهناز عزیزی ( آموزش و پرورش )
چکیده
هدف این پژوهش بررسی کتاب ریاضی پایه چهارم ابتدایی جدیدالتالیف (1393) و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد می باشد. ویژگی های کتاب، ساختار کتاب، ساختار هر فصل، ساختار هر درس، بررسی، و شاخص های مورد توجه در تالیف کتاب، فرایند و مراحل آموزش (فعالیت، کار در کلاس، تمرین) کتاب نوشته شده است. و با ساختار کتاب ریاضی پایه های دوم و سوم ابتدایی مقایسه گردید. در ادامه، روش تحليل محتوای خلاقیت گیلفورد برای کتاب انجام شده است. براي اين كار ابتدا كتاب به 4 قسمت معما و سرگرمي ، فعاليت ها ، تمرين هاي كلاسي و اشكال تقسيم شده است. سپس عوامل خلاقيت گيلفورد براي هر 4 مورد بررسي شده است. با استفاده از جدول در اين تحقيق نتايج بدست آمده نشان می دهد كه كتاب رياضي چهارم دبستان به سطح حافظه واگرا توجه كمي داشته است. لذا مي توان گفت رياضي چهارم دبستان به خوبي زمينه لازم براي بروز خلاقيت را فراهم نمي كند. این پژوهش قابل استفاده برای آموزگاران ابتدایی، به خصوص آموزگاران پایه ی چهارم می باشد.کليدواژه ها
ریاضی، پایه ی چهارم، ابتدایی، بررسی، تحلیل، خلاقیت، روش گیلفوردکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:عبدالله عزیزی , 1401 , بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.