پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تجربه ی زیسته من از رویا تا واقعیت معلمی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تجربه ی زیسته من از رویا تا واقعیت معلمی

My lived experience from the dream to the reality of being a teacher
نویسندگان :

ساره حق خواه ( دانشگاه فرهنگیان ) , الهام اسدالهی فرد ( آموزش و پرورش شهرستان خشت و کنارتخته ) , عاطفه برخورداری علی آباد ( آموزش و پرورش شهرستان بافق )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از انجام این پژوهش، واکاوی ویژگی های حرفه ای بر اساس تجارب تحصیلی و شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود شایستگی های خود در راستای توسعه حرفه ای و نیز علاقه مند نمودن دانشجویان به رشته ی آموزش ریاضی می باشد. روش تحقیق حاضر پژوهش روایی است. برای جمع آوری اطلاعات، هم چنین تفسیر آن ها از روش کدگذاری تجارب شرح داده شده، استفاده گردیده است. روش تحلیل داده ها در این تحقیق، روش تحلیل مضمون می باشد. این پژوهش حاصل مشاهده ی تجاربی است که نگارنده در طول دوران زندگی کسب نموده و با تفکر در آن ها ویژگی های مثبت و منفی و شایستگی های موردنیاز معلمان و اساتید را دریافته و حال که خود در جایگاه معلمی قرار گرفته آن ها را سرلوحه ی کار خود قرار خواهد داد. در این راستا یافته های پژوهش نشان می دهد که علاقه به ریاضیات ریشه ای خانوادگی در نگارنده داشته و نیز دوستان و معلمان در گرایش او به این شغل سهیم بوده اند؛ هم چنین به تجربیات کسب شده در دوران زندگی و طول دوره ی آموزشی، توسعه ی حرفه ای، چگونگی معلمی کردن خود در آینده (صبور، شوخ طبع بودن؛ عدم تحقیر دانش آموز)، آرمان ها و تعهدات (به روز بودن اطلاعات یک معلم و ...)، باورهای معلمی (آموزش نحوه ی اندیشیدن به دانش آموز و ...)، چالش ها و راه حل های آن ها (مدیریت کلاس شلوغ با مسئولیت دادن به شاگردان و ...)؛ اصول و نظریات معلمی (هوش های چندگانه و ...) اشاره نموده و از مستندات علمی در این زمینه بهره برده است و در نهایت عهد بسته حال که در راستای این شغل مقدس قرار گرفته به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه کرده و انتقادپذیر باشد.

کليدواژه ها

تجربه ی زیسته، توسعه حرفه ای، معلم، دانش آموز، دانشگاه فرهنگیان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عاطفه برخورداری علی آباد , 1401 , تجربه ی زیسته من از رویا تا واقعیت معلمی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • سوالات مفهومی و استاندارد در ارزشیابی ریاضیات
  • بررسی اثربخشی تدریس ریاضی با بکارگیری نرم‌افزار جئوجبرا
  • مشارکت دانش آموزان در فرآیند مدلسازی ریاضی
  • آمادگی و تقویت یادگیری ریاضی با بازی برای کودکان
  • راهکارهای طراحی سؤالات معیار
  • تأثیر بسته ی خلاقانه در تشخیص تمایز و ارتباط بین مفاهیم طول، سطح و حجم در دانش آموزان پایه ششم
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان ابتدایی
  • بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی ریاضی دوره ی ابتدایی براساس مؤلفه های هوش های چندگانه: روش آنتروپی شانون
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]