پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله تجربه ی زیسته من از رویا تا واقعیت معلمی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

تجربه ی زیسته من از رویا تا واقعیت معلمی

My lived experience from the dream to the reality of being a teacher
نویسندگان :

ساره حق خواه ( دانشگاه فرهنگیان ) , الهام اسدالهی فرد ( آموزش و پرورش شهرستان خشت و کنارتخته ) , عاطفه برخورداری علی آباد ( آموزش و پرورش شهرستان بافق )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از انجام این پژوهش، واکاوی ویژگی های حرفه ای بر اساس تجارب تحصیلی و شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود شایستگی های خود در راستای توسعه حرفه ای و نیز علاقه مند نمودن دانشجویان به رشته ی آموزش ریاضی می باشد. روش تحقیق حاضر پژوهش روایی است. برای جمع آوری اطلاعات، هم چنین تفسیر آن ها از روش کدگذاری تجارب شرح داده شده، استفاده گردیده است. روش تحلیل داده ها در این تحقیق، روش تحلیل مضمون می باشد. این پژوهش حاصل مشاهده ی تجاربی است که نگارنده در طول دوران زندگی کسب نموده و با تفکر در آن ها ویژگی های مثبت و منفی و شایستگی های موردنیاز معلمان و اساتید را دریافته و حال که خود در جایگاه معلمی قرار گرفته آن ها را سرلوحه ی کار خود قرار خواهد داد. در این راستا یافته های پژوهش نشان می دهد که علاقه به ریاضیات ریشه ای خانوادگی در نگارنده داشته و نیز دوستان و معلمان در گرایش او به این شغل سهیم بوده اند؛ هم چنین به تجربیات کسب شده در دوران زندگی و طول دوره ی آموزشی، توسعه ی حرفه ای، چگونگی معلمی کردن خود در آینده (صبور، شوخ طبع بودن؛ عدم تحقیر دانش آموز)، آرمان ها و تعهدات (به روز بودن اطلاعات یک معلم و ...)، باورهای معلمی (آموزش نحوه ی اندیشیدن به دانش آموز و ...)، چالش ها و راه حل های آن ها (مدیریت کلاس شلوغ با مسئولیت دادن به شاگردان و ...)؛ اصول و نظریات معلمی (هوش های چندگانه و ...) اشاره نموده و از مستندات علمی در این زمینه بهره برده است و در نهایت عهد بسته حال که در راستای این شغل مقدس قرار گرفته به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه کرده و انتقادپذیر باشد.

کليدواژه ها

تجربه ی زیسته، توسعه حرفه ای، معلم، دانش آموز، دانشگاه فرهنگیان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عاطفه برخورداری علی آباد , 1401 , تجربه ی زیسته من از رویا تا واقعیت معلمی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • تأثیر وسایل آموزشی بر یادگیري مبحث مساحت و ضرب در پایه چهارم ابتدایی مدرسه میرزای شیرازی روستای نردین
  • بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • ابزارهای قوی برای آموزش ریاضی
  • تاثیر روش تدریس فعال در پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی
  • چگونه توانستم با راه‌کارهای مؤثر علاقه‌مندی دانش‌آموزانم به درس ریاضی را افزایش دهم؟
  • بررسی محتوای کتاب حسابان 1 پایه یازدهم ریاضی از نظر انطباق با سند برنامه‌ی درسی ملی
  • تحلیل محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم متوسطه دوم براساس تکنیک ویلیام رومی
  • استفاده از بازیها در آموزش مفاهیم احتمال در دوره ابتدایی
  • استدلال استقرایی دانش‌آموزان ابتدایی در الگوها برای کشف یک قانون کلی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]